Din cand in cand, mai apare cate un studiu bine documentat care spune ca popularitatea Facebook este in scadere. Acum, cei de la YouGov spune ca interesul publicului in Facebook si Twitter a scazut in iunie, pe fondul problemelor pe tema violarii intimitatii, dar si a numarului mare de reclame cu care utilizatorii sunt bombardati.

Cei de la GlobalWebIndex au publicat un raport intocmit pe baza datelor din 32 de tari. Este cea mai ampla cercetare care vorbeste despre viata consumatorului digital, scrie Telegraph.

Facebook a fost singura retea de socializare care a scazut in randul publicului tanar activ in retea, cu varste intre 16 si 24 de ani. Minusul este de o jumatate de procent. Totusi, fata de 2013, postarea fotografiilor si a mesajelor cu prietenii a coborat cu 20%, spune aceeasi cercetare.

In prezent, 83% din adultii chestionati au const de Facebook, insa doar 47% din ei se considera utilizatori activi. Si aici este o scadere de 100 de milioane de utilizatori in acest moment fata  de inceputul acestui an. 

Aceste cifre nu arata prea bine pentru Facebook. 

Daca ar fi sa comparam reteaua de socializare cu YouTube, descoperim ca site-ul de videoclipuri are mai putini membri, insa un trafic mai bun.

Totusi, asta nu inseamna ca Facebook se indreapta spre linia de finish. Dimpotriva. Cifrele arata ca Facebook are cel mai mare numar de utilizatori din istoria sa, iar de la o luna la alta cresterea este de 90 de milioane de persoane.

Cu toate acestea, sefii retelei de socializare trebuie sa studieze atent comportamentul consumatorilor pentru a afla care sunt activitatile preferate, dar si nemultumirile. Instagram si WhatsApp, care fac parte din portofoliul Facebook, ar putea sa consolideze reteaua de socializare si sa o faca invincibila.