Facebook a anunțat joi seară că își schimbă numele companiei mamă. 

Aceasta urmează să se numească Meta, iar noul nume reflectă ambițiile în continuă creștere ale companiei, care vrea să se extindă dincolo de sfera social media. Compania a adoptat noua denumire inspirată din conceptul „metaunivers”, pentru a descrie mai bine scopul de a dezvolta noua lume virtuală.

„Astăzi suntem percepuți drept o companie social media, dar în ADN-ul nostru suntem, de fapt, o companie care dezvoltă tehnologie pentru a-i ajuta pe oameni să se conecteze, iar ideea de metaunivers este următoarea frontieră pe care vrem s-o escaladăm, tot așa cum și social media a fost un reper atunci când am pornit la drum”, a declarat Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta.

În acest an, Facebook a decis să formeze o echipă dedicată acestui scop de a construi un metaunivers, iar recent reprezentanții gigantului au vorbit despre dorința lor de a adăuga 10.000 de noi angajați extrem de bine pregătiți, în întreaga Uniune Europeană, pentru a lucra la experiențele originale de realitate virtuală și realitate augmentată. Compania a lansat în luna septembrie și ochelarii inteligenți Ray-Ban Stories.

„Speranța noastră este ca, în următorul deceniu, metauniversul să ajungă să fie accesat de un miliard de oameni, să găzduiască sute de miliarde de dolari în comerț digital și să ofere locuri de muncă pentru milioane de creatori de conținut și dezvoltatori”, a mai explicat Zuckerberg.

Acesta a oferit și o demonstrație a ambițiilor companiei în ceea ce privește metauniversul și dezvoltarea unei astfel de lumi virtuale. Demo-ul a fost similar cu o animație Pixar despre software-ul pe care compania speră să reușească să-l realizeze la un moment dat. Acesta a arătat cum utilizatorii petreceau timp împreună într-un spațiu virtual, în care imaginile lor erau caricaturizate sau transformate în avatare fantastice ori roboți. „Credem că metauniversul va fi succesorul Internetului mobil”, a mai spus CEO-ul Meta.

În afară de schimbarea denumirii, Meta a anunțat un nou headset de realitate virtuală numit Project Cambria. Dispozitivul va fi un produs high-end disponibil la un preț mai mare decât Quest 2 și va fi lansat anul viitor.

__________________________________________________________________________________________________

Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro:

Share articol: