Facebook și Instagram vor limita capacitatea agențiilor de publicitate de a afișa reclame direcționate către adolescenți. Astfel, acestea nu se vor mai putea folosi de „interesele” utilizatorilor și nici informațiile adunate de alte servicii pentru a le arăta reclame pe Facebook, Instagram sau Messenger.

Această schimbare nu va însemna că agențiile nu vor mai putea direcționa reclame către aceștia, deoarece vor putea folosi în continuare unelte precum vârsta, sexul sau locația, însă nu vor mai putea utiliza anumite date granulare, inclusiv cele adunate de site-uri și aplicații terțe.

De asemenea, pe Instagram conturile utilizatorilor sub 16 ani vor fi automat făcute private, însă utilizatorii de peste 13 ani vor putea opta să facă acel cont public. Instagram a spus că în primele teste „opt din zece tineri au acceptat setările implicite private în timpul înscrierii”, sugerând că schimbarea ar putea determina mai mulți adolescenți să aibă conturi private.

Pentru adolescenții care optează pentru conturi publice, Instagram face mai dificilă interacționarea adulților necunoscuți cu aceștia. Compania spune că a „dezvoltat o nouă tehnologie” care facilitează identificarea „comportamentului potențial suspect” la adulții care ar putea prezenta un risc pentru adolescenți.

Potrivit Instagram, adulții semnalizați ca „potențial suspecți” vor fi împiedicați să urmărească adolescenții sau să comenteze la postările lor (aplicația a limitat anterior capacitatea adulților de trimite mesaje minorilor).

___________________________________________________________________________________________________

Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro: