Facebook colecteaza munti de informatii despre fiecare utilizator in parte, iar acum planuieste sa foloseasca aceste date pentru a ajuta companii terte sa vanda reclama targetata utilizatorilor retelei de socializare. 

Re/code scrie ca Facebook a venit cu o noua idee de a vinde publicitate. Reteaua de socializare "le permite advertiserilor sa cumpere reclame prin Facebook in zone pe care Facebook nu le detine". Asta inseamna ca reclame pe site-uri terte vor putea fi targetate folosing informatii despre utilizatorii Facebook.

Asta inseamna ca un utilizator al retelei de socializare care a dat like mai multor imagini, de exemplu, cu motociclete va vedea reclame la motociclete sau la produse conexe chiar si pe un site cu care nu a mai interactionat pana acum.

Sistemul foloseste Atlas, o platforma pe care Facebook a cumparat-o anul trecut de la Microsoft, pentru a masura cat de eficiente sunt reclamele, atat pe Facebook, cat si pe site-uri partenere.

Asadar, companiile vor putea cumpara reclama pe site-uri terte folosind Facebook pentru a targeta reclamele.