Modul in care cautam pe Google se va modifica major incepand de astazi! Despre ce schimbari e vorba 

Cel mai cunoscut motor de cautare de pe Pamant a luat nastere in 1998, intr-un garaj. Google aniverseaza, astazi, 15 ani de cand a revolutionat internetul. Ca de obicei, a pregatit un doodle special. Un joc de pinata pe care il poti accesa cat se poate de simplu. Trebuie doar sa dai intri pe pagina Google, sa dai click pe doodle-ul respectiv si apoi sa apesi tasta “Space” ca sa castigi cat mai multe bomboane... virtuale.

Personajul tau e litera “g” de la mijlocul cuvantului “Google”.  G-ul prinde viata si da cat poate de tare in pinata respectiva. Ai 10 incercari la dispozitie, dupa care te poti lauda in fata prietenilor cu un share pe Google Plus. Google a mai pregatit insa o surpriza. Cauta “Google in 1998” si pagina de rezultate iti va aparea in forma clasica.

Dar nu numai aspectul grafic e schimbat. Vei vedea rezultatele cautarii termenului “Google” la fel cum erau in 1998. In urma cu 15 ani, cautarea dupa termenul “Google” dadea doar 234.000 de rezultate. Astazi, aceeasi cautare iti va returna aproape 9 miliarde de rezultate! 

Tot cu aceasta ocazie, Google a ales sa schimbe radical si algoritmul de cautare. Vicepresedintele Amit Singhal a prezentat noile schimbari in garajul de unde a inceput totul. Acesta se afla in Silicon Valley si a fost primul birou al companiei infiintate de Larry Page si Sergey Brin.

Google incearca, astfel, sa respecte mitul afacerilor de succes pornite intr-un garaj. Dar, spre deosebire de Microsoft sau Apple, co-fondatorii Google aveau deja o finantare de peste un milion de dolari in momentul in care s-au mutat in garajul pus la dispozitie in 1998 de Susan Wojcicki.

Oamenii incep sa puna intrebari din ce in ce mai complicate pe Google" - Amit Singhal

Noul algoritm Google se numeste Hummingbird (pasarea colibri) si va afecta aproape 90% dintre cautari. Ii va permite motorului de cautare sa inteleaga acest proces mai mult conceptual si semantic, si nu doar din prisma cuvintelor. “Oamenii s-au obisnuit din ce in ce mai mult sa caute pe Google, asa ca au inceput sa puna intrebari mai lungi, mai complexe”, a spus Singhal, care a explicat ca, de fapt, doar asa ai cele mai mari sanse de a gasi exact ce cauti.

Printre schimbarile care urmeaza sa fie implementate se numara si posibilitatea de a compara diverse lucruri. Acesta, ar putea, de exemplu, sa arate valorile nutritive ale diverselor alimente sau dimensiunile Pamantului fata de Neptun. Hummingbird este cea mai importanta schimbare a modului de cautare de la introducerea algoritmului Caffeine, in 2009.

 

Share articol: