Tinerii se pregatesc sa isi lanseze produsul in perioada urmatoare.

Nu este usor pentru o companie sa inteleaga de ce un client nu mai utilizeaza un anumit produs. De cele mai multe ori, oamenii care iau decizii trebuie sa analizeze rapoarte si date complexe, care pe langa faptul ca nu sunt intuitive, nu le ofera raspunsurile dorite. Succesul unei companii depinde de cele mai multe ori de capacitatea acesteia de a intelege comportamentul utilizatorilor, iar pentru a face acest lucru au nevoie sa puna intrebarile potrivite si sa primeasca raspunsuri imediate si la obiect. Pentru asta exista InnerTrends, startup-ul care dezvolta un limbaj comun intre companii si datele despre utilizatori.

Atunci cand au fost acceptati in programul de pre-accelerare MVP Academy, fondatorii startup-ului aveau o tehnologie si o buna intelegere a problemei: dificultatea aplicatiilor web si mobile de lua decizii documentate, bazate pe datele disponibile. Ideea produsului s-a concretizat insa mai tarziu, dupa ce au discutat cu potentiali clienti si au inteles cum pot oferi o solutie acestei probleme. Si au pornit la drum.

Nu ar fi putut sa ajunga in acest punct daca nu ar fi avut o echipa cu o experienta impresionanta in industrie. Claudiu Murariu, CEO InnerTrends, are peste 7 ani de experienta in antreprenoriatul in tehnologie, si o buna intelegere a instrumentelor de analiza, social media, targetare comportamentala si A/B testing. De-a lungul timpului a coordonat echipe de management sau executive in proiecte desfasurate pentru companii importante de pe piata.

Alaturi de el, din echipa face parte si Alex Stoia, CTO, software engineer cu peste 4 ani de experienta in dezvoltarea de instrumente de web analytics si targetare comportamentala. Iuliana Murariu, CPO, le completeaza experienta: este product manager si specialist UX si a lucrat in domeniu in ultimii 3 ani. Toti cei 3 co-fondatori sunt familiari cu experienta startup-urilor, fiecare dintre ei fiind implicat anterior in cel putin o alta afacere.

Au identificat o oportunitate uriasa de business: piata Business Intelligence pentru aplicatiile de cloud creste cu peste 30% anual, iar Forbes estimeaza ca va ajunge la o valoare de peste $3 miliarde pana la finalul lui 2018. Pe aceasta piata, InnerTrends se adreseaza tuturor aplicatiilor web si mobile care vor sa inteleaga mai bine comportamentul utilizatorilor.

Produsul va fi lansat pe piata in varianta beta in aceasta luna, insa antreprenorii au incheiat deja un contract important cu Avon si sunt in discutii avansate cu alte companii mari. Vor intra in curand pe o piata extrem de competitiva, insa nu se indoiesc ca vor reusi datorita experientei pe care o au si factorilor puternici de diferentiere fata de solutiile existente.

In acest moment, atunci cand o companie cauta raspunsuri la intrebari legate de comportamentul utilizatorilor, are la dispozitie doua variante: fie sa dezvolte propriul lor serviciu de web analytics, fie sa plateasca pentru una dintre solutiile traditionale disponibile. Prima optiune necesita resurse foarte mari, in timp ce a doua este o solutie care poate oferi raspunsuri doar la o parte dintre intrebari, cateodata, nefiind adaptata la nevoile individuale ale companiei.

Pentru acest lucru exista InnerTrends, platforma care ajuta companiile sa gaseasca raspunsuri la orice intrebare, si care le ofera in acelasi timp recomandari cu privire la intrebarile potrivite pe care sa le puna, avand in vedere experienta celorlalti utilizatori. Se diferentiaza prin faptul ca ofera practic clientilor acces la date si experienta utilizatorilor din intreaga lume, un instrument util pentru intreaga echipa, si nu doar pentru analisti.

Au finantat pana in prezent dezvoltarea produsului din resurse proprii, iar modelul lor de business se bazeaza pe o taxa lunara pe care o vor achita utilizatorii activi pentru a folosi produsul. Au multe provocari in fata, cea mai importanta fiind aceea de a se afirma ca autoritati in cresterea bazata pe date, intr-o industrie extrem de competitiva, insa dezvolta deja diferite proiecte care sa ii ajute.

Uitandu-se inapoi, participarea in programul de pre-accelerare MVP Academy a avut un impact urias asupra strategiei lor, pentru ca i-a ajutat sa inteleaga importanta discutiilor cu clientii (pe care le-a si facilitat), a sesiunilor de mentorat, dar si a dezvoltarii de conexiuni valoroase cu personalitati importante din ecosistemul antreprenoriatului in tehnologie la nivel regional.

“Am intrat in program cu o tehnologie, iar pana la finalul acestuia aveam un produs, clienti platitori si un plan de dezvoltare pentru urmatorul an. Am schimbat tot conceptul produsului de la cap la coada, de doua ori, dar am absolvit programul cu o directie clara pe termen lung. Asta face ca fiecare secunda investita in MVP Academy sa fie una relevanta”, spune Claudiu Murariu.

Vor lansa in curand versiunea Beta a produsului, iar in acest moment sunt in discutii avansate cu noi potentiali clienti, mari companii de pe piata. Vor sa isi consolideze pozitia de autoritate in domeniu, asa ca planuiesc sa lanseze un proiect nou: sa dezvolte o comunitate in jurul unui email lunar in care vor prezenta experimente de marketing, pentru a permite tuturor membrilor comunitatii sa aiba acces la lectiile pe care le invata in proiectele de dezvoltare.

Au plecat de la zero, au ajuns aici si nu se lasa descurajati. Stiu ca ii asteapta multa munca si noi provocari, insa experienta si determinarea ii recomanda si sunt convinsi ca vor reusi sa dezvolte InnerTrends la scara globala.

Share articol: