Asaltul reclamelor si al popup-urilor din urma cu aproape 10 ani? Exact asta l-a facut pe Michael McDonald sa creeze unul din cele mai populare programele de pe net. AdBlock Plus a luat fiinta in 2006 si a devenit rapid cea mai populara extensie pentru Firefox. A fost urmat imediat de “rivalul” Adblock pentru Chrome, lansat in 2009 de Michael Gundlach. Impreuna, cele doua programe au curatat web-ul de reclamele mult preaa invazive.

Derulam repede in 2015 si vedem ca multe reclame inca se mai strecoara. Reusesc sa treaca de filtrele AdBlock dintr-un motiv foarte simplu. Cele mai mari companii din IT platesc ca sa nu le fie blocate reclamele.

In urma cu 3 ani, seful Eyeo, Wladimir Palant anunta ca va permite anumitor reclame neinvazive (in special cele care afiseaza mesaje preponderent text) sa fie afisate pe site-uri. Optiunea se numeste “Acceptable Ads” si ramane doar la latitudinea utilizatorului daca o activeaza sau nu.  Ceea ce Palant nu a spus la momentul respectiv e faptul ca ocolirea AdBlock se poate face si contra cost.

Cei de la Financial Times au aflat ca Google, Microsoft si Amazon au incheiat un acord cu Eyeo (compania care dezvolta AdBlock) pentru a fi trecute oficial pe asa-numita lista alba, ceea ce le permite sa ocoleasca filtrele plugin-ului.