The Federal Trade Commission a trimis o scrisoare deschisa principalelor motoare de cautare dar companiilor mai mici in care se arata ca cele care opereaza pe teritoriul Statelor Unite trebuie sa faca distinctia intre raspunsurile "naturale" si cele platite de diverse companii. Printre cele avizate de autoritatile americane se afla Google, Yahoo si Bing dar si AOL, Blekko, DuckDuckGo precum si alte 17 firme.

Organismul care protejeaza interesul consumatorilor americani nu invinovateste niciun motor de cautare dar sustine ca fiecare cetatean al Statelor Unite trebuie sa fie ajutat sa faca distinctia intre rezultatelele firesti si ceea ce site-urile publica sub forma de publicitate. Numai anul trecut jumatate dintre cei care au cautat ceva pe Google, au mers pe raspunsuri publicitare.

Conform companiei eMarketer, Google este folosit in Statele Unite in proportie de 73,8%. Compania americana a atras 17,3 miliarde de dolari prin publicitatea prin raspunsuri, lasand concurentei doar 4,5 miliarde de dolari.