In mijlocul dezbaterii despre importanta confidentialitatii online, un lucru devine clar: este usor sa identifici persoanele chiar si cand numele si datele personale sunt ascunse.

O echipa de cercetatori de la Universitatea Columbia si Google au demonstrat ca postarile geotagged din doar 2 retele de socializare sunt suficiente pentru a lega conturi detinute de aceeasi persoana.

Mai exact, miscarile noastre din lumea reala sunt atat de distincte de la persoana la persoana incat pot fi identificate avand doar cateva informatii. Alte cercetari au demonstrat ca un cumparator poate fi ales din milioane de cumparatori cu cardul avand la activ doar 4 cumparaturi facute!

Noul studiu a comparat postarile Twitter geotagged cu postari de pe Instagram si Foursquare pentru a incerca sa lege conturi detinute de aceeasi persoana. Pentru a face asta, cercetatorii au creat un algoritm care calcula probabilitatea ca o persoana care posteaza intr-un anumit moment intr-un anumit loc ar putea fi aceeasi persoana care posteaza cu o alta aplicatie in alt moment in alt loc.

Nu numai ca identifica persoanele, dar si dezvaluie informatii despre ele precum varsta, sexul, etnia, venitul si daca au sau nu copii. "Oamenii isi impartasesc acum locatia cu un numar din ce in ce mai mare de aplicatii, uneori fara sa-si dea seama. Companiile nu mai trebuie sa apeleze la metode sofisticate pentru a avea acces la aceste date si pentru a le folosi in propriile scopuri" spune co-autorul studiului, Chris Riederer.

Share articol: