De câte ori nu ți s-a întâmplat să îți cumperi o pereche de pantofi de pe Internet, iar măsura să nu se potrivească? Ori să mergi în magazin și să constați că trebuie să cumperi încălțăminte cu un număr mai mare (sau mai mic), în funcție de modelul ales?

„Găsirea măsurii potrivite este o dificultate atât de mare pentru clienți, încât ne-am dat seama că nu este doar cel mai mare neajuns, este și o uriașă oportunitate pe care o avem. Indiferent cât de buni sunt pantofii, dacă piciorul nu se așează bine înăuntru nu vei avea parte de o experiență de top”, a declarat pentru CNBC Michael Martin, șeful direcției de produse digitale al Nike.

Așa că producătorul vine cu o soluție. Compania va lansa Nike Fit, un serviciu care va fi disponibil în Statele Unite chiar din luna iulie, prin intermediul unei aplicații mobile, dar și în magazine.

Nike Fit va efectua o scanare a tălpii clientului și va determina care este măsura potrivită. Serviciul va fi lansat și în Europa în august și se va extinde rapid pe toate piețele în care Nike este prezentă. Aplicația îi va ajuta pe producători să gestioneze mai eficient inventarul, retururile, și îi va încuraja pe clienți să încerce produse noi, chiar în varianta beta.

În esență, Nike Fit va începe să funcționeze atunci când potențialul cumpărător o accesează, selectează un model pe care dorește să-l achiziționeze, iar apoi, în loc să aleagă o anume mărime, acesta va avea opțiunea de a-și scana forma piciorului folosind telefonul mobil, operațiune care durează mai puțin de 15 secunde.

Ulterior, Nike Fit va recomanda o anumită măsură, luând în considerare modelul produsului dorit, iar informațiile vor fi păstrate și pentru achiziții ulterioare. Un serviciu similar va fi disponibil și în magazine, dar atunci asistentul de vânzări va fi cel care va efectua scanarea.

3 din 5 persoane poartă o mărime greșită la pantofi, arată studiile realizate în industrie, iar cel mai des întâlnit motiv pentru care încălțămintea este returnată e tot legat de dimensiune, spune Martin.

Pregătirile pentru lansarea Nike Fit au început de mai multă vreme. În 2018, compania a cheltuit o sumă care a rămas secretă până astăzi pentru a achiziționa Invertex, o firmă IT din Israel, care să se ocupe de proiect, dat fiind faptul că aceasta începuse deja să pună bazele unei astfel de metode de scanare de ceva timp.

CEO-ul Invertex, David Bleicher, a precizat că a fost abordat de multe firme mari pentru a-și pune la dispoziție tehnologia și cunoștințele, dar că a ales să lucreze cu Nike.

Această mutare face parte din strategia Nike de a-și promova produsele direct către consumatori prin intermediul aplicațiilor proprii, al site-ului și al magazinelor, încercând să se bazeze din ce în ce mai puțin pe alți parteneri.

Ca urmare a acestor schimbări și a evoluției comerțului electronic, compania susține că, în 2018, vânzările au crescut cu până la 12%, iar acțiunile sale au avut o valoare cu 22% mai mare în ultimele 12 luni.

Sursa foto: Nike