Sistemul imunitar are nevoie de o mână de ajutor pentru a se întări și pentru a putea face față pericolelor din mediul exterior. Alimentația sănătoasă, bogată în vitamine și minerale, suplimentele alimentare și grija pe care o acordăm semnalelor transmise de organism sunt doar câteva dintre lucrurile pe care le putem face pentru un sistem imunitar sănătos.

Pentru stimularea sistemului imunitar, dar și pentru a combate numeroasele probleme de sezon, există o serie de ierburi și condimente benefice pentru sistemul imunitar, iar noi am ales să prezentăm 7 dintre ele.

1. Echinacea

Folosită încă din cele mai vechi timpuri de poporul american drept plantă medicinală, echinacea ajută la vindecarea rănilor, a infecțiilor, dar și la creșterea noilor celule sănătoase. Consumată sub formă de ceai sau capsule, oferă numeroși antioxidanți organismului, susține sistemul respirator, ajută la combaterea răcelilor și la consolidarea sistemului imunitar.

2. Ghimbir

Este o rădăcină bogată în numeroase substanțe chimice care combat virusurile. Poate inhiba anumite bacterii, cum ar fi Salmonella, reduce durerile și este un bun tratament pentru tuse. Poate fi folosit pentru ceai sau drept condiment în numeroase preparate. Rețineți că indiferent de forma sub care este consumat, ghimbirul este un stimulent puternic pentru imunitate, poate fi consumat în orice perioadă a anului, în special în perioadele cu gripă.

3. Turmeric

La fel ca ghimbirul, turmericul este tot o rădăcină de origine Indiană, folosită inițial pentru vindecarea rănilor. De asemenea, reduce inflamațiile și combate infecțiile din organism. Ingredientul activ din acesta, curcumina, este cel care îi oferă culoarea portocalie și cel care ajută la îmbunătățirea generală a sănătății și a sistemului imunitar.

4. Usturoi

Nelipsit din casele românilor, usturoiul are numeroase proprietăți antibacteriene și antifungice, dar trebuie consumat natural. Își pierde din proprietăți dacă este expus la căldură mare, motiv pentru care cel mai bine este să fie consumat crud. Previne răcelile și infecțiile, iar sistemul imunitar se întărește cu fiecare bucată consumată. Persoanele care trăiesc în mediul rural consumă o cantitate mare de usturoi, de cele mai multe ori din propria grădină, motiv pentru care se confruntă foarte rar cu răceala și alte probleme legate de sistemul imunitar.

5. Ginseng

Originar din China, ginsengul conține numeroși antioxidanți care ajută la întărirea sistemului imunitar și a sistemului respirator. Suplimentele de ginseng pot fi integrate rapid în smoothie-uri, în combinație cu turmeric. Este un mix ce oferă numeroase beneficii întregului organism.

6. Scorțișoară

Unul dintre ingredientele sale active, cinamica, are numeroase proprietăți antibacteriene, motiv pentru care poate combate infecțiile și virușii din organism. În plus, nivelul ridicat de antioxidanți stimulează imunitatea și ajută procesul de digestie.

7. Ardei

Cayenne Un condiment picant și foarte puternic, ardeiul Cayenne conține o mare cantitate de capsaicină, care poate suprima inflamațiile din organism. De asemenea, poate combate agenții patogeni gastro-intestinali și poate regla digestia. Este o sursă bună de antioxidanți, iar toate aceste elemente sunt benefice sistemului imunitar și susțin lupta acestuia împotriva oricărui element din exterior.

Ierburile și condimentele nu trebuie să fie doar simple ingredientele care dau un plus de gust mâncării, ci ar fi indicat să le consumați în cantități normale, regulat. Acestea pot ajuta la suplimentarea cu nutrienți, pentru un sistem imunitar mai sănătos, care să fie pregătit să lupte în orice perioadă a anului. Nu doar în perioadele reci pot apărea virusuri și bacterii, ci și în mijlocul unei veri toride.