Organismul are nevoie de o alimentație bogată în grăsimi, pentru a face față temperaturilor scăzute, dar și în carbohidrați, pentru a putea genera suficientă energie în vederea desfășurării activităților de rutină în condiții optime. Astfel, poți ajunge să ai un regim alimentar care să te oblige la eforturi fizice suplimentare pentru a te putea menține în formă.

Totuși, ai posibilitatea de a efectua antrenamente rapide și foarte eficiente, dacă apelezi la cele de tip High Intensity Interval Training sau, pe scurt, HIIT. Antrenamentele de tip HIIT au început să fie intens încurajate de specialiști încă de la jumătatea anilor 1990, când s-au efectuat o serie de studii și toate au demonstrat eficiența acestui tip de pregătire fizică.

Ce este antrenamentul de tip HIIT?

Antrenamentele HIIT sunt sesiuni de cardio extrem de intense, caracterizate prin exerciții care se efectuează în seturi cu o durată nu mai mare de câteva secunde. De altfel, specificul acestor antrenamente este sugerat și prin denumirea de HIIT. După fiecare astfel de set intens, urmează o scurtă pauză, iar procesul se reia. Ceea ce trebuie să știi, dacă ai de gând să recurgi la un astfel de antrenament, este că intensitatea chiar e una foarte ridicată. Nu se recomandă antrenamentele HIIT persoanelor cu probleme cardiace, fie ele și unele ușoare, ori celor cu probleme de respirație. Pe de altă parte, dacă ai posibilitatea de a te antrena în regim de maximă intensitate, eficiența acestui tip de mișcare este incomparabilă cu orice alt tip de cardio, când vine vorba de scăderea procentului de grăsime din organism. Seriile de exerciții HIIT nu durează mai mult de 90 de secunde, iar pauza dintre ele ține aproximativ un minut. Totuși, trebuie să iei în calcul faptul că pe parcursul pauzei nu este recomandat să te așezi, pentru a nu permite pulsului să scadă brusc foarte mult și nici mușchilor să se relaxeze. Avantajele antrenamentelor de acest tip nu sunt deloc puține. Pe lângă capacitatea de a scădea radical procentul de grăsime din organism, ele nu te vor ține în sala de sport pentru mult timp. Poți face HIIT inclusiv acasă, iar, în general, un antrenament de acest fel durează aproximativ 20 de minute. Prin mișcările și ritmul utilizate, vei arde foarte multe calorii, dar nu vei pierde din masa musculară, care va ajunge chiar să crească. De asemenea, un mare avantaj este reprezentat de faptul că accelerarea pulsului va provoca arderea grăsimilor chiar și după antrenament.

Ce îți trebuie pentru a efectua un antrenament HIIT

Dacă vrei să te apuci să te antrenezi în regim HIIT, ai nevoie în primul rând de o stare de sănătate optimă, care să îți permită să depui un efort extrem de intens. Astfel, este esențial să ai un sistem cardiac și un sistem respirator care să funcționeze foarte bine, pentru că eventualele probleme ar putea să te pună în pericol atunci când jonglezi cu pulsul sau să te împiedice să te antrenezi corect. De asemenea, este necesară o sincronizare foarte bună cu regimul alimentar. Nu mânca nimic cu cel puțin o jumătate de oră înainte să te antrenezi, pentru o desfășurare fără griji a exercițiilor. Din punct de vedere al echipamentului, ține cont că ai nevoie de haine de calitate, întrucât vei transpira foarte mult. În acest sens, branduri precum Nike sunt foarte recomandate, întrucât apelează la materiale care absorb rapid transpirația și care se usucă imediat. Articole sportive Nike găsești la Fashion House, la prețuri foarte bune și potrivite pentru tipul de antrenament pe care îl vei efectua. Totuși, doar hainele contează, pentru că de alt tip de echipamente nu ai nevoie. Poți efectua cu lejeritate antrenamente chiar la tine acasă, fără gantere sau alte accesorii.

Așadar, antrenamentele HIIT reprezintă o soluție dacă vrei să arzi grăsimi rapid și eficient, iar marele lor plus este reprezentat de faptul că pot fi efectuate chiar și de acasă.