Pentru multe magazine online, chiar și o diferență de 0,5% a ratei de conversie poate aduce un plus de mii de lei în venitul anual. Acesta este motivul pentru care este extrem de important ca utilizatorul magazinului tău să beneficieze de toată atenția ta, deoarece acest lucru este direct legat de profit.

Dacă site-ul web este confuz, neatractiv, clientul va alege să cumpere din altă parte, sau își va face achiziția, dar nu va mai reveni niciodata pe site-ul tău.

Puteți îmbunătăți expereința utilizatorului urmând aceste 5 reguli important de utilizat în comerțul electronic. Dacă doriți să cunoașteți aceste reguli, continuați să citiți!

Regula #1- Folosiți categorii ușor de înțeles

Navigarea ușoară este una din provocările cheie, utilizatorii doresc să își găsească rapid produsele. Este extrem de important.  Aflarea categoriei potrivite este primul pas (cu excepția cazului în care utilizatorul navighează utilizând funcția de căutare). Categoriile trebuie să fie ușor accesibile din pagina principală, dar nu uitați că dacă aveți prea multe categorii, scade lizibilitatea, așa că, dacă magazinul tău se confruntă cu această problemă, încercă să creezi câteva categorii principale și listați restul ca subcategorii. Utilizatorul ar trebui să poată accesa ambele opțiuni.

  Cele mai bune idei pentru crearea categoriilor de produse:

Dacă un produs se încadrează în mai multe categorii, plasați-l în fiecare dintre ele. Acest lucru face ca elementul să fie mai ușor de găsit.

Încercați să limitați numărul de categorii pentru a nu copleși utilizatorii cu prea multe opțiuni.

Gândiți ca un utilizator, nu ca un vânzător. Numele categoriilor ar trebui să reflecte modul în care gândesc utilizatorii, fără termeni sofisticați sau greu de înțeles.

Testați întotdeauna categoriile pentru a vă asigura că navigarea este ușoară și intuitivă.

Regula #2- Funcția de căutare

Utilizarea funcției de căutare este încă populară, mai ales în comerțul electronic, dar ar trebui să înțelegeți de ce unii folosesc bara de căutare, iar altii doar navighează. Persoanele care folosesc caseta de căutare știu în mod specific ce caută. Oamenii care navighează exploreaza mai multe conținuturi similare.

Cumpărătorii care utilizează căutarea se află adesea în stadiul târziu în care au adunat toate informațiile necesare și au luat o decizie cu privire la ce produs să cumpere. Acesta este motivul pentru care este important să luați în considerare funcția de căutare de pe magazinul online. Pentru oferta de magazin online verifică agenția de ecommerce CostiDesign.

Cum realizăm o funcție de căutare corectă?

Plasați bara de căutare într-ul loc vizibil pe site, accesibilă din fiecare subpagină. Asigurați-vă că este vizibilă și de pe dispozitive mobile! Afișarea unei pictograme de căutare nu este suficientă. Sugerați rezultate dinamice pe măsură ce utilizatorul tasteaza o cerință. După cum s-a menționat mai sus, oamenii folosesc de obicei casete de căutare în magazinele de comert electronic atunci când caută ceva anume.

De exemplu, poate fi un nume de marcă, un model de produs sau un tip de îmbrăcăminte (de exemplu, rochie alba). Sugerând dinamic rezultate potrivite atunci când utilizatorul tastează, reduceți substanțial timpul necesar pentru a finaliza activitatea de căutare și numărul de greșeli (greșeli de scriere). Oamenii fac greșeli de ortografie tot timpul. Uneori nu-și amintesc numele exact al articolului și își dau cu presupusul. Prin urmare, trebuie să afisați rezultatele cautării într-un mod care să tină cont de greșeli. Nu există nimic mai rău decat ca un utilizator să vadă „Nici un rezultat găsit”.

Regula #3- Folosiți filtre ajutătoare

Unele magazine au mii de produse, iar utilizatorilor le-ar fi greu să navigheze fără ajutorul filtrelor. Acestea trebuie să fie usor accesibile și vizibile în lista de produse. Pentru a le realiza, este absolut necesar să intelegi modul în care utilizatorii caută produsele tale. Unele filtre sunt mai importante decat altele, de exemplu gama de prețuri este, de obicei, unul din cei mai importanți factori pentru clienți.

Este necesar să alegeți între sortarea dinamică și sortare la comanda utilizatorului. Prin sortare dinamică, rezultatele se schimbă imediat după ce utilizatorul alege un filtru. Cu sortarea comenzilor acestuia, utilizatorul trebuie să confirme alegerea sa, apoi se vor afișa rezultatele. Ambele metode sunt utilizate cu aproape aceeași frecvență.

Alegerea dintre ele depinde în principal de 2 factori:

Numărul de produse din magazinul tău și modul în care este conceput backend-ul. Pentru ca sortarea dinamică să funcționeze, rezultatele trebuie să fie sortate aproape imediat, fapt ce nu e întotdeauna posibil din cauza unor probleme tehnice

Utilizatorul selectează mai mult de un filtru în același timp? Sau alege un singur filtru, și mai apoi, dacă este necesar, mai selecteaza unul? Imaginează-ți că îți cauți rochia perfectă, dar vă interesează doar anumite culori. Ai fi probabil iritat dacă lista de produse se reîmprospătează (refresh) după fiecare culoare pe care o alegeti. Pe de alta parte, dacă ați naviga pe un site de închiriere a unei camere de hotel, vă este mai de ajutor căutarea dinamică, pentru a vă afisa cel mai mic preț și pentru a se actualiza mai rapid.

Regula #4-Utilizați lista de produse pentru a afișa doar informații necesare

Într-un magazin online la cheie în care există o mulțime de produse, utilizatorii pot experimenta cu ușurință paradoxul alegerii - cu cât au mai multe opțiuni, cu atât se simt mai copleșiti.  Poți sustine acest proces afisând informații care îi vor ajuta să găsească mai rapid ceea ce caută. Aceste informații pot fi: dimensiune (sau dimensiunile disponibile), culori, preț etc. Pe lângă preț, nu afisați mai mult de una sau doua informații suplimentare.

Există, de asemenea, o altă decizie pe care trebuie să o iei - dacă furnizezi (la nivelul listei de produse) o opțiune de a adaugă produsul în coș, însă depinde de tipul de produs. Dacă este un articol pe care utilizatorii ar putea dori să îl cumpere fără a intra in detalii (de exemplu, produse alimentare), atunci poti aplica o opțiune pentru a adăugă rapid produsul în coș, astfel încat utilizatorii să nu fie nevoiți să facă un pas suplimentar de fiecare dată. Dar dacă produsul necesită selectarea unor proprietăți (cum ar fi dimensiunea sau culoarea unei fuste)  atunci nu are sens să ne așteptăm ca utilizatorii să-l adauge în coș fără a vizita pagina produsului.

Regula #5- Check-out fără distrageri

Procesul de check-out, joacă un rol important în rata de conversie. Este foarte important să aduci utilizatorii în ultima etapă de cumpărături .

Reducerea procesului de check-out la doar cațiva pași il va face să pară rapid de finalizat. Este necesar să afișați un rezumat al comenzii la fiecare pas, sau cel puțin înainte de plată. După finalizarea comenzii, afișați rezumatul și trimiteți-l și pe mail.  Este bina să incluzi detalii precum produsul comandat, suma plătită, estimarea datei de sosire a coletului și adresa de livrare.

Și amintește-ți întotdeauna că experiența utilizatorului în magazinul tău nu se termină atunci când acesta plătește. Este crucial să: trimiteți un rezumat clar al comenzii prin e-mail, furnizați actualizări legate de expediere, permiteți contactul rapid cu serviciul pentru clienți, împachetați expedierea cu grijă, permiteți returnări usoare, dacă este necesar.

Grija pentru client la fiecare pas îți va aduce un client fidel care face cumpărături la magazinul tău des și îl recomandă și prietenilor săi.