Indiferent de industria în care activează afacerea ta, cu siguranță te-ai gândit și tu să migrezi cea mai mare parte a activităților în mediul digital - de la cele administrative, până la vânzările efective - sau să completezi activitățile din mediul fizic cu cele din online pentru a crește eficiența și profitabilitatea.

La o primă vedere, mutarea unei afaceri în online pare echivalentă cu realizarea unui website dedicat. În realitate, tu știi că un website clasic de prezentare nu doar că ar putea fi insuficient, dar s-ar putea dovedi chiar o soluție nepotrivită pentru profilul afacerii tale.

Vrei să afli care este soluția digitală potrivită pentru afacerea ta?

Iată câteva repere (portaluri, website-uri de prezentare, servicii modernizare și creare e-commerce website, etc), în funcție de industrie, din care te poți inspira pentru a-ți digitaliza afacerea și a muta cele mai importante activități în online. 

 

IMOBILIARE

Website-urile clasice nu mai sunt de mult o soluție optimă pentru prezența online a unei afaceri imobiliare. Clienții și agenții așteaptă, în egală măsură, acces la instrumente dinamice care să îi ajute să tranzacționeze într-un timp cât mai scurt. 

Portaluri de imobiliare - website-uri care funcționează ca hub-uri de oferte imobiliare aducând într-o platformă comună agenți, agenții și clienți. Atuurile portalurilor pentru domeniul imobiliar constau în faptul că pot integra funcționalități inteligente care simplifică procesele de căutare sau sincronizarile cerere-ofertă.

Soluții CRM în variantă web - un software de management al relației cu clienții care simplifică fluxurile de lucru, urmărirea tranzacțiilor și analiza comportamentului de vânzare pentru fiecare categorie de  cumpărător.

Aplicații mobile - care să se adreseze fie agenților, fe clienților finali (cumpărătorii) și care să ofere funcționalități cheie capabile să crească interesul pentru ofertele imobiliare (calcularea și analiza comparativă a ofertelor, funcții de căutare de proprietăți în baza unor filtre inteligente, prezentări de proprietăți, etc.)

FINANȚE ȘI ASIGURĂRI

Website-uri de prezentare - pentru expunerea ofertelor de servicii.

Aplicații web - de tip CRM sau pentru a facilita aplicarea rapidă la anumite oferte și transferul instant de documente între diferite entități.

Aplicații mobile - pentru ofertele de la brokeri, aplicații care permit analize financiare, etc.

PENTRU DOMENIUL MEDICAL

Website-uri de prezentare - pentru expunerea ofertelor de servicii.

Platforme dinamice - care permit programări/consultații online sau un management optimizat al proceselor interne (comunicarea între centre medicale diferite, cabinete, departamente, acces la fișa pacientului pentru a vedea rapid date despre istoricul medical, etc)

Aplicații mobile - care pot fi de tipul triaj, monitorizare sănătate, etc. 

TRANSPORT SI CURIERAT

Aplicații mobile și desktop - pentru monitorizarea flotelor de mașini ale companiei (puncte de interes, trasee, comportamentul șoferilor, consum. etc).

Aplicații mobile - care să conecteze clienții cu furnizorii de servicii și care să faciliteze comunicarea și urmărirea în timp real a livrărilor.

E-COMMERCE ȘI RETAIL

Website-uri e-commerce - platforme dinamice care integrează o serie de instrumente necesare tranzacționărilor online (de la prezentarea de produse, până la instrumente de vânzare și plăți online).

Aplicații mobile care facilitează vânzările direct de pe telefonul mobil.

RESURSE UMANE

Platforme online care facilitează comunicarea între mai multe tipuri de utilizatori (companii de recrutare, companii-client, aplicanți) și transferul de date și documente într-un mod sigur și dinamic. 

Aplicații mobile care plasează la îndemâna potențialilor clienți (companii sau aplicanți) diferite oferte de HR (sincronizări de oferte cu aplicații, evaluări 360, etc.)

EDUCAȚIE

Platforme de învățare online - care să permită atât comunicarea online prin diferite instrumente (video-call, chat, etc), cât și accesul la materiale didactice (cursuri, teste, etc).

Aplicații mobile care să faciliteze învățarea dinamică (quizz-uri, transfer informațional între colegi, planificator, etc).

Indiferent de soluția digitală pentru care optezi, ca să-ți muți afacerea online, ai nevoie de o companie cu experiență pe piață pe partea de servicii de software development.

Ca să te asiguri că faci alegerea corectă este esențial să evaluezi companiile pe care le iei în calcul după o serie de criterii clar stabilite:

  • ofertă de servicii specifice pentru mobile development;
  • experiența pe piața de profil;
  • testimonialele clienților;
  • portofoliul de proiecte;
  • modul de lucru;
  • disponibilitatea serviciilor prin echipe dedicate;
  • tehnologiile și metodologiile utilizate pentru dezvoltarea de aplicații mobile.

Odată aleasă compania cu care vei lucra, aceasta îți va oferi soluțiile tehnice care să răspundă corect nevoilor tale de business și, în plus, te va putea ajuta să vezi oportunități suplimentare pentru dezvoltarea unei soluții digitale. Mai mult decât atât, te va ghida pas-cu-pas pentru achiziția instrumentelor necesare demarării unui proiect online (alegerea domeniului, serviciile de webhosting, etc).