Pandemia provocată de virusul SARS – Covid 19 a schimbat dramatic modul în care oamenii interacționează în ultima vreme și continuă să genereze schimbări majore în toate domeniile.

Unul dintre cele mai afectate a fost sectorul comercial, deoarece magazinele și-au restrâns activitatea pe fondul restricțiilor impuse în spațiile închise. Astfel, angajații care interacționau cu clientela au avut de suferit din pricina reducerii perioadei de lucru efectiv, iar cifra de afaceri a scăzut drastic.

În acest context, încercarea de a reuși în comerțul online nu mai poate fi tratată drept experiment exotic, ci reprezintă alternativa realmente viabilă la comerțul clasic. Mutarea pe internet poate părea un pas foarte complicat, mai ales pentru cine nu cunoaște ultimele tendințe în tehnologia informației, însă totul e posibil cu răbdare și cu un plan bine pus la punct. Dacă te interesează subiectul, rândurile de mai jos te vor ajuta să înțelegi mai multe.  

Testarea pieței online

Înainte de mutarea efectivă a afacerii tale pe internet, îți recomandăm derularea unei campanii intense de îmbunătățire a rating-ului SEO, care să ofere o vizibilitate cât mai bună noului magazin online. Te poți folosi de reputația dobândită ca urmare a existenței magazinului fizic, astfel încât clienții existenți să primească vestea mutării pe online drept oportunitatea lor de a cumpăra în siguranță produsele sau serviciile deja cunoscute. În plus, campania de optimizare a termenilor de căutare online care îți avantajează afacerea se poate derula în paralel cu proiectul de construire a site-ului, astfel încât să câștigi timp prețios.

Rezervarea domeniului

Între primii pași ce trebuie realizați după ce ai un website se află alegerea și rezervarea domeniului online, care trebuie să reflecte caracteristicile brandului deja existent. În plus, ai nevoie de contractarea unui serviciu de găzduire website, capabil să furnizeze calitate, acces permanent la site și viteză de acces. Trebuie să știi  că prețul pentru găzduire web depinde de serviciile furnizate, de necesarul de resurse alocate, dar și de tipul de găzduire necesară.

Alegerea platformei de e-commerce

Mutarea în mediul online presupune un website optimizat pentru comerț electronic care să poată oferi o experiență sigură, rapidă și de calitate, indiferent de dispozitivul de pe care este accesat. De asemenea, are nevoie de o platformă de e-commerce – precum Shopify sau Magenta – care să permită dezvoltatorului de site o integrare ușoară a serviciilor esențiale unei experiențe competitive de cumpărături.

Chiar dacă nu este încă finalizată construirea site-ului, îți recomandăm încărcarea pe server și activarea acestuia, astfel încât efortul de îmbunătățire a rating-ului SEO să nu fie în zadar și potențialii clienți să se poată familiariza deja cu conceptul online al magazinului fizic pe care îl cunosc.

Serviciul de e-mail

Parte integrantă din strategia de prezentare în online este și integrarea unui serviciu de e-mail de tip business care este de natură să furnizeze încredere partenerilor și clienților, dar și un set de servicii de calitate, prețurile pentru email hosting fiind modice. Între avantajele unei asemenea opțiuni se numără:

  • accesul rapid la conținutul mail-urilor;
  • livrarea garantată în Inbox;
  • scanarea antivirus și anti-malware;
  • numărul de email-uri spam considerabil redus;
  • back-up garantat pentru perioade mari de timp.

Posibilitatea plăților online

Un pas important în configurarea magazinului tău virtual este integrarea modalităților de plată și a procesorului de cărți de debit/credit. Cu cât sunt mai diversificate, cu atât experiența de cumpărături este mai plăcută.

Întregul efort depus pentru mutarea unui magazin în mediul online trebuie însoțit pe abilitatea de a dispune de un lanț logistic de aprovizionare, depozitare, împachetare și expediere a mărfurilor care să asigure o satisfacere rapidă, de calitate a comenzilor clienților. Aceasta pentru că, mai mult decât în orice alt mediu, pe internet comentariile negative ce însoțesc o experiență de vizitare a website-ului, o achiziție nereușită sau un produs neconform pot influența vizibil funcționarea magazinului tău.

Dacă bugetul îți permite, recomandăm colaborarea cu un specialist experimentat în dezvoltarea site-urilor web destinate comerțului electronic. Experiența și flexibilitatea unui profesionist, dovedite printr-o minimă evaluare a proiectelor anterioare, înseamnă dezvoltarea rapidă la o calitate superioară a conceptului și migrarea rapidă în online. Fiind vorba de bani și de prestigiul afacerii tale, poate că nu este momentul tocmai potrivit pentru experimente, ci mai degrabă de urmarea unui traseu oportun pentru dezvoltarea ulterioară a magazinului în mediul online.

Share articol: