Chiar dacă un software standard pare că rezolvă anumite nevoi, adoptarea lui în cadrul companiei poate îngreuna procesele și, astfel, duce la apariția altor probleme.

Soluțiile software personalizate pot să crească eficiența companiei, deoarece sunt ajustate conform nevoilor clientului, îl ajută să se evidențieze în mod autentic și să amplifice punctele forte ale business-ului său. Costurile variază în funcție de nevoile fiecărei companii, însă investiția este amortizată de faptul că soluția personalizată adresează problemele unice ale fiecărei companii. 

Cum îți dai seama dacă ai nevoie de o soluție software personalizată? 

Pentru a afla dacă o companie are nevoie de un software personalizat, atunci ar trebui adresate următoarele întrebări: 

  • Angajații, clienții și/sau partenerii au probleme cu software-ul existent?
  • Are organizația multe procese interne specifice? 
  • Potențialul organizației pare că este dificil de atins?
  • Creșterea business-ului este în strategia pe termen mediu? 
  • Ai nevoie de mai multe tipuri de software pentru un singur proces, cum ar fi cel de facturare
  • Îți dorești să comunici mai bine cu clienții tăi?

Dacă răspunsul este „da”, atunci compania are nevoie de un software personalizat. 

De ce ar trebui să investești în dezvoltarea unui software personalizat? 

Mai jos sunt câteva beneficii pe care o companie le poate avea prin utilizarea unui software personalizat. 

Eficiența

Printre beneficiile cele mai importante ale unui software personalizat îl reprezintă timpul mult mai rapid cu care se îndeplinesc procesele interne și externe. Astfel, compania nu va trebui să își mai adapteze procesele după un software standard, ci va folosi o aplicație cu funcționalități specifice propriilor nevoi. 

Integrare cu un raport cost-calitate foarte bun

Integrarea cu aplicațiile deja existente, fie în companie, fie externe, este întotdeauna privită ca ceva dificil. Însă, alături de un partener cu experiență, poți construi o aplicație care să integreze orice alt tip de software și, astfel, salvezi timp și costuri pe termen lung. 

Scalabilitate

Orice owner de companie își dorește ca organizația pe care o conduce să crească. Prin investiția într-un software personalizat, scalarea devine mult mai ușoară, și nu va trebui să investești în alte software-uri și/sau licențe pentru a-ți aduce un plus de funcționalități. 

Securitate crescută

Securitatea software este una dintre cele mai importante aspecte ale unei companii. Prin utilizarea unui software personalizat și a unor măsuri de siguranță adaptate, scad și riscurile. 

Avantaj competițional 

Pentru a se putea diferenția de competiție, o companie trebuie să investească în inovație. Dezvoltarea unui software personalizat poate să ofere acel diferențiator inovator care să facă o companie mai atractivă în fața clienților, fie că vorbim de un customer support mai bun sau de procese mai rapide datorită unei comunicări mai bune între departamente.

Compania deține aplicația 

Prin utilizarea unui software standard, compania nu deține produsul pe care-l utilizează, ci îl folosește pe baza unui abonament. Astfel, compania este limitată de regulile, funcționalitățile și caracteristicile producătorului. Însă, dacă o companie alege să investească în dezvoltarea unui software personalizat, atunci acesta este proprietatea companiei. Compania alege ce funcționalități și caracteristici își dorește și poate stabili și scalabilitatea. 

În concluzie 

Dezvoltarea unui software personalizat nu este pentru orice tip de companie. Însă, dacă o companie dorește se diferențieze de competiție, și să aibă o soluție tehnică adaptată după propriile necesități, atunci un software personalizat este alegerea corectă. 

Prin atragerea unui partener care să dezvolte un software personalizat, o companie se poate concentra pe dezvoltarea business-ului, fără să mai simtă limitările naturale impuse de un software standard.