Subiectul "bani online" este unul etern pe internet, alimentat mai ales de poveștile de succes ale unor antreprenori sau ale unor persoane suficient de agere pentru a profita de oportunitățile mediului digital - variante oneste și legale, desigur.

Mirajul banilor online implică acces ușor, simplitate în muncă, lucru de acasă sau de oriunde - dorințe ale foarte multor români. În perioade în care economia are probleme, iar șomajul crește, subiectul capătă și mai mult contur. Deja recrutarea online a devenit un standard în HR, dar oamenii își doresc și alte soluții decât joburi clasice.

A porni o afacere propriu-zisă pe internet înseamnă de obicei lansarea unui magazin online, iar acest lucru este mai complicat decât pare.

Nu ai nevoie doar de un website, domeniu și găzduire web de calitate, ai nevoie de un spațiu pentru operare, stocuri consistente, un sistem bine pus la punct, angajați, o mulțime de obligații birocratice.

Se adaugă costuri pentru utilități diverse, costuri de birotică și ambalaje, fel de fel de alte cheltuieli plus stres și timp mult investit. Este ca o afacere offline, doar că este online și, desigur, există și avantaje. Dar tot business rămâne, complicațiile sunt în mare parte identice.

În acest context, o variantă mult mai atractivă pentru multe persoane este lansarea unui blog. Nu mai este o noutate, nu mai este ceva excentric.

Totuși, pentru ca un blog să fie unul de succes și să poată ajunge la a avea venituri, este în principiu obligatoriu ca această inițiativă să se bazeze pe un hobby, pe cunoștințe și abilități.

Mai exact, nu poți avea un blog de IT de succes dacă nu îți place mult domeniul și dacă nu ești mereu informat pe acest segment, cu experiență relevantă în timp suficient cât să ai o perspectivă corectă de ansamblu.

Blogul înseamnă publishing, înseamnă implicare mai mult sau mai puțin personală în mod asumat, dar oricum construirea unui brand care să devină de încredere, o sursă de informare, eventual un formator de opinie.

Pentru a avea un blog de succes, indiferent de nișa aleasă, trebuie să ai talent la scris sau să colaborezi cu un copywriter - variantă totuși cam costisitoare.

Dacă poți lucra pe cont propriu cel puțin la început, este ideal pentru că poți evita cheltuieli și poți opera blogul extrem de ieftin. Ai nevoie de un domeniu web și de servicii de web hosting.

Costurile vor fi de cel mult câteva zeci de euro pe an. Alege cu atenție găzduirea web, nu ai nevoie de un plan scump, dar ai nevoie de un furnizor care să îți ofere resurse suficiente, datacenter în România de preferat, suport tehnic non stop în mod real și uptime garantat 99,9%. 

Poti folosi comparatorul de servicii de gazduire web de pe reviewhosting.ro pentru a gasi cel mai bun plan de hosting din Romania.

Pentru construirea websiteului, poți folosi Wordpress, chiar și fără costuri. Eventual poți alege un plan de găzduire Wordpress, având totul la îndemână.

Nu prea ai nevoie de cunoștințe de programare web, trebuie doar să ai cunoștințe de operare online și să acorzi atenție instrucțiunilor. Găsești online resurse gratuite suficiente pentru a te descurca și pentru a opera bine propriul blog.

Mai departe, dincolo de conținut, ai nevoie mereu de promovare corectă, care poate folosi de asemenea resurse fără costuri - YouTube, Facebook, Instagram, Tik Tok, alte bloguri cu care poți avea colaborări, platforme de tip comunicate de presă etc. Nu uita că ai nevoie de acțiune pe SEO, tocmai pentru a câștiga autoritate.

Aceasta este rețeta pentru lansarea unui blog, la granița dintre hobby și afacere. În funcție de muncă, talent, inspirație și noroc, vei duce proiectul mai mult într-o direcție sau alta.

Cert este că poți câștiga bani online cu un blog prin afișarea de reclame, publicarea de articole publicitare, inserarea de linkuri SEO, postarea de linkuri de afiliere. Multe oportunități vor veni de-a lungul timpului, trebuie doar să te concentrezi pe a construi și dezvolta permanent un blog de succes, cu cât mai mulți vizitatori, cât mai vizibil online.

Share articol: