Dacă doriți să atrageți pe site-ul dvs. web un număr maxim de vizitatori și să-i păstrați, atunci aveți nevoie de conținut atractiv: textele, imaginile, videoclipurile și grafica nu numaică oferă valoare cititorului și utilizatorului, dar sunt și percepute pozitiv de către motoarele de căutare.

Dar menținerea unui conținut bun înseamnă o revizuire constantă; publicarea, actualizarea și administrarea conținutului într-un mod captivant. Menținerea site-urilor web mai mari este o sarcină uriașă care ar fi greu de realizat fără utilizarea unui sistem de administrare a conținutului (CMS). Acest ghid oferă o prezentare generală a celor mai importante cerințe pentru un CMS, precum și o comparație a celor mai populare soluții open source.

Definiție – sistem de administrare a conținutului (CMS)

Un sistem de administrare a conținutului este un software care permite utilizatorilor fără cunoștințe de programare să creeze, să editeze și să publice conținut web, cum ar fi elemente text sau multimedia, în mod colectiv printr-o interfață grafică de utilizator.

Cuprins +
1.    Efectuarea alegerii corecte
2.    Cele mai populare sisteme CMS în detaliu
3.    O comparație a sistemelor de administrare a conținutului pentru utilizatorii noi
4.    Așteptări și cerințe pentru un CMS
5.    Concluzie

Efectuarea alegerii corecte

Atunci când căutați CMS-ul perfect, dați de o junglă în care este ușor să vă pierdeți în numărul mare de opțiuni. În prezent, există între 250 și 350 de programe diferite disponibile pe piață. De la instrumente simple de construcție la sisteme de întreprindere extinse, posibilitățile sunt nelimitate. Întrebarea care trebuie pusă este care sunt cerințele CMS de care veți avea nevoie pentru a vă susține în mod optim proiectul online planificat.

Prezentare generală a tipurilor de aplicații

În esență, există trei tipuri centrale de aplicații pentru sistemele de administrare a conținutului. Atunci când selectați o soluție software pentru un nou proiect online, decizia dvs. ar trebui să se bazeze pe domeniul cel mai importantă pentru dezvoltarea proiectului dvs. Se face o diviziune comună între administrarea conținutului web, publicarea de bloguri / știri și publicare socială/comunități sociale.

Sfat

Pentru a găsi cel mai bun CMS pentru proiectul dvs. și pentru a beneficia de avantajele acestuia, este necesară o înțelegere clară a conținutului, precum și a obiectivelor proiectului dvs.

Administrarea conținutului web

În ceea ce priveșteadministrarea clasică a conținutului web, accentul principal se pune pe crearea și administrarea conținutului online. De obicei, este necesar ca mai mulți editori să aibă acces la backend, ceea ce la rândul său necesită metode complexe de partajare. Este important ca sistemul să ofere o procesare optimizată pentru un site web cu conținut multimedia. Alți factori importanți includ administrarea drepturilor utilizatorilor, capacitățile de căutare a textului complet, un sistem eficient de administrare a noutăților și capacitatea de a prezenta conținutul necesar în mai multe limbi.

Publicare blog / noutăți

Acest tip de aplicație, după cum sugerează și denumirea, se concentrează în principal pe blog. Pregătirea conținutului, linkurile complexe și categorizarea rezonabilă, precum și capacitatea de a oferi linkuri către platformele de socializare și alte funcții web 2.0, sunt deosebit de importante. Abilitățile de interacționare cu cititorul și de control asupra momentului publicării intrărilor pot fi, de asemenea, funcții importante de luat în considerare. La fel de importantă, dacă nu chiar mai importantă, este crearea rapidă și ușoară de conținut– ideal, direct pe un dispozitiv mobil.

Activitate editorială / comunități de socializare

Dezvoltarea comunităților online și punerea lor la dispoziția unui public mai mare necesită o gamă mult mai mare de funcții decât un simplu blog. Acest lucru se datorează în principal faptului că comunitățile online vizează grupuri de utilizatori activi în loc de cititori pasivi. În mod ideal, conținutul este creat nu numai de operatorul site-ului, ci și de membri (conținut generat de utilizator). Sistemul de bază al soluțiilor de socializare are, de obicei, un design modular și poate fi extins prin anumite funcții web 2.0, dacă este necesar.

Software proprietar vs. open source

Numeroase soluții de administrare a conținutului create de comunități majore de proiectare sunt disponibile open source. Acestea sunt denumite software open source. Cu CMS open source, sistemul și codul programului sunt accesibile în mod liber, iar codul sursă poate fi, în principiu, vizualizat de oricine. Utilizatorilor li se permite să facă modificări, îmbunătățiri și extensii și să adapteze CMS-ul la cerințele individuale.

Opusul software-ului open source este software-ul proprietar. În acest caz, CMS-ul este dezvoltat de o anumită companie și distribuit ca un proiect comercial. Utilizarea sistemelor proprietare de management este asociată de obicei cu achiziționarea unei licențe plătite. Codul sursă nu este disponibil pentru utilizatori.

Software-ul open source, pe de altă parte, este adesea disponibil fără costuri de licență. Astfel de soluții sunt, prin urmare, deosebit de atractive pentru companii din punct de vedere economic. În ceea ce privește dezvoltarea tehnologică, sistemele CMS open source recunoscute nu sunt mai rele decât soluțiile proprietare. În spatele unora dintre cele mai renumite proiecte, precum WordPress sau TYPO3, se află comunități de dezvoltatori de nivel înalt. Documentația amplă și procesul transparent de dezvoltare asigură, de asemenea, soluționarea rapidă a erorilor de software și a lacunelor de securitate.

Dar cât de mare este cota aplicațiilor open source pe piața globală în comparație cu soluțiile proprietare pentru operarea site-urilor web?

Soluții software pentru operarea site-urilor web în comparație globală

Cea mai populară soluție, de departe, pentru publicare de conținut rapidă și eficientă din punct de vedere al costurilor este WordPress. Potrivit BuiltWith W3Techs care analizează utilizarea CMS-urilor, mai mult de 35% din site-urile din întreaga lume folosesc CMS deschis. Alte proiecte open source dintre primele zece cele mai populare soluții software pentru operarea site-urilor web sunt Joomla !, Drupal și TYPO3.

Sistemele open source de administrare a conținutului, disponibile pentru utilizatori în versiuni gratuite de comunitate, pot concura chiar și cu editori HTML consacrați, cum ar fi Adobe Dreamweaver.
 
WordPress este principalul sistem de administrare a conținutului cu o marjă mare. / Sursă: https://w3techs.com/technologies/overview/content_management/all

Faceți clic aici pentru a descărca graficul informativdespre cele mai populare sisteme de administrare a conținutului de pe piață.

Acoperirea de piață a diferitelor sisteme de administrare a conținutului (februarie 2020):

CMS            Acoperire de piață
WordPress        62.6%
Joomla!            4.4%
Shopify            3.6%
Drupal            2.9%
Squarespace        2.6%
Wix            2.3%
Bitrix            1.6%
Blogger            1.6%
Magento        1.4%
PrestaShop        1.0%
OpenCart        0.9%
TYPO3            0.7%
Weebly            0.6%
Adobe Dreamweaver    0.5%
FrontPage        0.4%

Potrivit statisticilor, soluțiile open source sunt, de asemenea, populare în întreaga lume. Multe magazine online își pun încrederea în platforma de comerț electronic Magento, sistemul Shopify sau software-ul francez pentru magazine online PrestaShop. Succesul acestor sisteme arată că produsele open source se pot opune soluțiilor standard atunci când vine vorba de funcționarea site-urilor comerciale. Constructorii de site-uri web de la furnizori comerciali sunt, de asemenea, foarte populari, în unele cazuri.

Menționăm succesul proiectelor software open source ca o oportunitate de a vă prezenta cele mai populare soluții CMS open source și de a compara funcțiile esențiale ale acestora. O descriere detaliată a funcțiilor WordPress, TYPO3, Joomla !, Drupal, Contao și Neos va fi prezentată într-o comparație tabelară care acoperă următoarele domenii:

•    Instalare și configurare
•    Administrarea utilizatorilor
•    Operarea și crearea de conținut
•    Optimizare pentru motorul de căutare și design receptiv
•    Securitate și service 
 

Share articol: