Totusi, compania a raportat scaderea veniturilor din spoturi publicitate afisate pe site-uri

Profitul Yahoo a crescut cu 36% in primul trimestru, la 390,2 milioane de dolari, insa compania a raportat scaderea veniturilor din spoturi publicitate afisate pe site-uri si a prezentat o prognoza de vanzari sub estimarile analistilor pentru urmatoarele trei luni, potrivit Mediafax.

Veniturile companiei au scazut cu 6% in primul trimestru raportat la perioada corespunzatoare a anului trecut, de la 1,22 miliarde de dolari la 1,14 miliarde de dolari, se arata intr-un comunicat prezentat de Yahoo. Totodata, profitul net dupa plata intereselor minoritare a avansat de la 286,3 milioane de dolari la 390,2 milioane de dolari.

Actiunile Yahoo au scazut cu peste 5% la New York in sesiunea de tranzactii electronice, inainte de deschiderea sedintei bursiere de miercuri. Compania estimeaza venituri de 1,09 miliarde de dolari pentru trimestrul al doilea. Media estimarilor analistilor indica incasari de 1,11 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg.

Yahoo a schimbat patru directori generali in ultimii patru ani. Directorul general al Yahoo, Marissa Mayer, a preluat conducerea companiei in urma cu mai putin de un an si a inceput un plan de revigorare a afacerilor, care insa nu pare sa dea rezultate.

Mayer si-a concentrat eforturile pe relansarea produselor Yahoo, precum portalul web principal al companiei si serviciul de email. Masurile nu au fost insa suficiente pentru a opri declinul veniturilor din publicitate online, zona in care Google si Facebook continua sa castige teren.

"Poate ca abordarea ei va fi buna pe termen lung, insa situatia va continua sa fie destul de urata pentru o perioada", comenetaza pentru Bloomberg un analist american. Cota de piata a Yahoo in zona spoturilor publicitate online va scadea la 7,7% in acest an, de la 9% in 2012, estimeaza compania de cercetare EMarketer.

Google se va mentine lider de piata, cu o cota de 18%, secondat de Facebook, cu 16%. Mayer a declarat intr-o conferinta cu analistii ca planul de revigorare a Yahoo va trece in curand intr-o a doua faza, cu lansari de produse si imbunatatirea serviciilor existente.

Share articol: