Acestea sunt doar cateva dintre ideile tinerilor antreprenori romani, care se vand cu sute de mii de euro dincolo de Ocean.

Faptul confirma inca o data ca suntem printre cei mai buni din lume la dezvoltarea de soft-uri.

La 23 de ani, Alex conduce o afacere in Canada.

"Wash Ly este practic spalatoria care vine la tine...Iti poti adauga adresa unde ai parcat masina si o masina: culoarea, anul in care a fost facuta, modelul, pachetul care poate fi basic, clean interior si exterior, delux", explica Alex Marinescu, co-fondator Wash Ly.

"Am cunoscut un prieten in Canada, pe Internet. El era designer si avea niste idei, cauta un programator. Ne-am lansat si in Toronto oficial. Peste un an, vara asta, avem aplicatie de iPhone si suntem lansati si in San Francisco, cu dorinta de a prinde si piata Europeana daca exista cerere",spune Alex Marinescu.

In ultimii ani, mici companii fondate de tineri romani ambitiosi au cucerit clienti din intreaga lume.

Alex Negrea, de pilda, are 26 de ani, locuieste in Boston si a creat o aplicatie care le permite utilizatorilor sa urmareasca ce se intampla cu un fisier, dupa ce este expediat.

"Ideea a pornit de la nevoile consumatorilor din ultimii cativa ani, de a isi proteja informatia digitala, fie ca vorbim de poze, documente sau orice alta informatie.

Cu DocTrackr am venit sa ne pozitionam cu o tehnologie care sa le permita utilizatorilor sa isi protejeze documentele. Noi suntem in parteneriat cu Microsoft si Adobe", precizeaza Alex Negrea.

O alta idee bine vanduta este o platforma care realizeaza un soi de revista a presei pentru diverse produse, astfel incat companiile sa stie ce au de facut.

Trei tineri romani, care s-au cunoscut in studentie la automatica si calculatoare in Bucuresti, au pus la punct aceasta aplicatie. Printre clientii lor se numara Microsoft, Fujitsu sau Banca Mondiala.

"Ca si clienti avem cateva sute, fiecare plateste 500-1000 sau cateva mii pe luna. De cand suntem in Statele Unite am inceput sa crestem destul de sustinut. Ne cam dublam afacerea in fiecare an",spune Dragos Ilinca, VP Marketing si co-fondator Ubervu.

Toti acesti romani au ales sa isi dezvolte afacerile peste Atlantic, unde sansele de reusita sunt mai mari decat in Europa.