Google, Amazon si Facebook sunt doar cateva dintre site-urile care-si personalizeaza raspunsurile in functie de vizitator.

Raspunsurile si publicitatea oferita de site-urile vizitate nu mai sunt de multa vreme aceleasi pentru toata lumea, filtrarile algoritmilor reusind, practic, sa ofere mai multe "versiuni" ale aceluiasi site. Pentru marirea numarului de click-uri se folosesc postarile precum si cautarile mai vechi ale utilizatorului.

De exemplu, daca un utilizator cauta raspunsuri dupa ce testeaza cuvantul "apple", motoarele de cautare ofera date despre produsele companiei americane daca este vorba de un fan al tehnologiei si gadgetulurilor, in timp ce pentru un pasionat al gastronomiei care-si cumpara ingredientele online ofera date despre mere. De asemenea, in functie de cumparaturile efectuate anterior, motoarele ofera produse diferite ca pret si ca specificatii.

In materie de politica, daca utilizatorul este un sustinator al dreptei, motorarele ofera date doar despre aceasta, fara a oferi alternative, ceea ce-i ofera utilizatorului incredere in convingerile pe care le are. Cercetatorii de la Universitat Pompeu Fabra din Barcelona considera aceste obiceiuri ale site-urilor drept o incercare de izolare a utilizatorului de lumea reala.

Share articol: