PayPal a avut anul trecut, la nivel mondial, plati mobile in valoare de 14 miliarde de dolari, o crestere cu 350% in 2012 fata de 2011, gratie adoptarii masive a tabletelor si a smartphone-urilor. Numai in ultimele 3 luni ale anului trecut s-au procesat 692 de milioane de tranzactii, in intreaga lume. Asta inseamna o medie de 5.200 tranzactii pe minut, sau 7,5 milioane de tranzactii pe zi.

PayPal a avut, in 2012, venituri de 5,6 miliarde de dolari, in crestere cu 26% fata de 2011 si care au reprezentat 40% din veniturile totale ale eBay. Operatiunile internationale ale PayPal au generat mai mult de jumatate din veniturile totale ale companiei pe 2012, 25% din aceste venituri provenind din comertul transfrontalier.

Cat despre Romania, peste o treime dintre utilizatorii de PayPal au cheltuit mai mult de 900 RON pentru achizitii online (39%), urmati de cei care au dat 100-299 RON si cei care au platit 700-899 RON pentru cumparaturi online. Romania si Slovacia sunt pe primele locuri in Europa Centrala si de Est (39%), urmate de Cehia (33%), Ungaria (26%) si Polonia (22%), este concluzia “Brand Availibility in CEE”, studiu realizat de PayPal cu ajutorul a 12,000 dintre utilizatorii sai din aceste tari

Utilizatorii romani de PayPal care cumpara din strainatate au declarat, in cadrul studiului, ca fac acest lucru datorita preturilor mai mici (44%), o motivatie prezenta si la consumatorii din celelalte piete din Europa Centrala si de Est. Alte motive mentionate sunt dorinta de a avea o anumita versiune a unui produs (17,5%) sau un brand ori model (17,1%) care nu sunt disponibile pe piata locala. Din punct de vedere al disponibiltatii produselor pe pietele locale, piata din Romania este similara cu acelea din Ungaria, Polonia, Cehia sau Slovacia.

O treime dintre romanii care folosesc PayPal (32%) fac cumparaturi online o data pe trimestru, in timp ce o cincime (18,5%) cumpara online o data pe semestru si 17% fac achizitii online mai des decat o data pe luna.