Fondatorii SafeDrive spera sa contribuie asfel la reducerea numarului de accidente auto cauzate de utilizarea telefonului la volan, in intreaga lume

Utilizarea telefonului la volan produce anual mai multe victime decat condusul sub influenta bauturilor alcoolice. Mai mult, 1 din 4 accidente auto sunt provocate de distragerile cauzate de telefon. Doi tineri romani s-au hotarat sa rezolve aceasta problema si au dezvoltat SafeDrive, o aplicatie care incurajeaza condusul responsabil si rasplateste soferii care nu utilizeaza telefonul in timp ce conduc. Acestia acumuleaza puncte care pot fi transformate ulterior in reduceri oferite de companiile partenere.

Aplicatia aduce beneficii tuturor partilor implicate in proces: soferii ajung in siguranta acasa si au posibilitatea de a achizitiona produse la preturi mai mici, companiile partenere isi cresc vanzarile si isi dezvolta in acelasi timp strategia de responsabilitate sociala, iar echipa SafeDrive primeste un procentaj ca urmare a interactiunilor dintre soferi si parteneri.

Eduard Alexandrian, Co-Fondator si CTO, a venit cu ideea produsului dupa ce a fost inspirat de un articol citit pe Flipboard. Este un antreprenor cu experienta pasionat de rezolvarea problemelor si, inainte de SafeDrive, a pus bazele Know Now Solutions, o companie care dezvolta solutii hardware si software la comanda.

Tudor Cobalas, Co-Fondator si CEO, a intampinat si el problema pe care astazi o rezolva SafeDrive atunci cand era pe punctul de a provoca un accident pentru ca scria un mesaj la volan. L-a cunoscut pe Eduard la un eveniment de networking unde acesta si-a prezentat ideea si au decis sa isi uneasca fortele si sa dezvolte impreuna acest produs. Tudor are la randul sau experienta in antreprenoriat, fiind Co-Fondatorul XL Team, o companie internationala de dezvoltare de sfotware care ajuta organizatiile mari sa inoveze.

Cei doi au identificat o oportunitate uriasa pe piata: milioane de utilizatori de smartphone conduc zi de zi, doar in Statele Unite. Au lansat oficial produsul in octombrie 2014, si au pana astazi peste 4000 de utilizatori activi lunar, care au condus responsabil mai bine de 3 milioane de kilometri.

Echipa SafeDrive se concentreaza acum pe imbunatatirea produsului si cresterea viralitatii acestuia, asa ca experimenteaza pentru a identifica cele mai bune canale de achizitie a utilizatorilor, la cel mai mic cost. Au reusit sa aiba tractiune si sa creasca organic, iar astazi au o rata de retentie de 39% dupa prima zi, si respectiv de 18% in ziua 28.

Concureaza cu alte aplicatii de pe piata printre care se numara S-Drive, Axa DriveSafe, Texting While Driving, sau Eyes on the Road, dar abordarea ii diferentiaza de acestia. in timp ce competitorii se concentreaza pe educarea si schimbarea comportamentului utilizatorilor, echipa SafeDrive isi propune sa creeze o comunitate de utilizatori responsabili care pot interactiona unii cu altii prin intermediul aplicatiei. Mai mult decat atat, spre deosebire de aplicatiile deja existente, SafeDrive este o aplicatie gratuita adresata pietei globale.

“Responsabilitatea nu se opreste la volan si ar trebui sa existe in fiecare interactiune dintre oameni: la birou, acasa, la cumparaturi, la film, etc. Avem incredere ca putem monetiza promovarea interactiunilor pozitive dintre oameni si modalitatea in care utilizatorii nostri cheltuiesc moneda responsabilitatii. Concurentii nostri nu inteleg aceste aspecte, se concentreaza pe indivizi si au modele de business care presupun aplicatii contra cost sau cursuri si continut educational cu plata. Credem ca este foarte dificil sa fie profitabili astfel”, explica Tudor.

Spre deosebire de competitori, SafeDrive are un model de business bazat pe tranzactii: aplicatia este gratuita, iar companie primeste o suma de bani atunci cand soferii interactioneaza cu o companie partenera. Au testat modelul de business pentru a se asigura ca functioneaza, iar in prezent exploreaza si alte metode de monetizare, una dintre acestea fiind sa vanda datele din aplicatie companiilor de asigurari.

Au finantat din resurse proprii dezvoltarea SafeDrive pana in prezent, insa astazi sunt in cautarea unor oportunitati de finantare si vor sa incheie o runda de tip seed – o astfel de investitie i-ar ajuta sa creasca mai rapid si sa se extinda pe alte piete.

SafeDrive a facut parte din MVP Academy Class of 2015, program de pre-accelerare adresat startup-urilor tech cu potential la nivel global. Participarea in program i-a ajutat sa isi defineasca mai bine produsul si sa isi perfectioneze prezentarea pana in cel mai mic detaliu, acesta fiind si lucrul cel mai important cu care au plecat din program.

“MVP Academy a fost o investitie de timp excelenta care ne-a ajutat sa identificam zonele in care trebuie sa ne concentram pentru dezvoltarea produsului, dar si sa ne perfectionam abilitatile de prezentare pentru a exprima cele mai valoroase aspecte ale produsului si startup-ului nostru. Sunt lucruri esentiale din moment ce te lupti intotdeauna pentru a castiga atentia audientei”, spune Tudor.

Daca ar avea ocazia sa porneasca din nou la drum avand cunostintele de acum, nu s-ar mai grabi sa dezvolte un produs minim viabil inainte de a pune la punct intreaga arhitectura de sistem. Au invatat multe in ultima perioada si vor sa puna in practica aceste lucruri pentru a transforma SafeDrive intr-un produs de succes la scara globala.

Impactul social al aplicatiei a fost deja recunoscut la nivel international: in luna aprilie, SafeDrive a fost medaliat cu aur in cadrul galei Edison Awards, New York, la categoria Lifestyle and Social Impact. Planuiesc sa maximizeze pe viitor impactul pe care il au, iar pentru asta isi doresc sa continue sa atraga utilizatori pe platforma.

In lunile urmatoare, fondatorii SafeDrive isi propun sa aplice la un program de accelerare si sa obtina o investitie care sa ii sustina in eforturile lor de dezvoltare la nivel international. stiu ca ii asteapta un volum mare de lucru si noi provocari, dar sunt pregatiti sa mearga mai departe si sa contribuie asfel la reducerea numarului de accidente auto cauzate de utilizarea telefonului la volan, in intreaga lume.

Share articol: