36% dintre adultii europeni folosesc servicii de streaming online cel putin o data pe saptamana si aproape jumatate dintre utilizatorii din Romania au smartphone-ul permanent conectat la internet, arata studiile efectuate de Samsung la nivel local si european. Sunt cateva dintre cifrele cheie cu care sarbatorim astazi 45 de ani de internet: pe 29 octombrie 1969, doua calculatoare au fost conectate pentru transmiterea unui mesaj.

Practic, internetul a redefinit nu doar modul in care avem acces la informatie si felul in care consumam continut multimedia, ci si felul in care ne organizam casele. 

Pe plan local, Samsung a lansat in septembrie aplicatia „Live Smart”, o colectie de sfaturi si idei colectate prin intermediul consumatorilor, pentru ca din ce in ce mai multi utilizatori de produse Smart sa isi faca viata mai confortabila, mai eficienta si mai distractiva si, nu in ultimul rand, sa foloseasca tehnologia pentru a fi mai aproape de cei dragi.

Studiile realizate de Samsung Electronics arata ca telefoanele mobile sunt folosite tot mai putin pentru a efectua si primi apeluri telefonice sau mesaje text, si tot mai multe pentru functiile lor secundare, dar la fel de importante, precum navigarea pe internet, verificarea retelelor sociale sau accesarea contului bancar. 

Pe plan local, studiul Live Smart realizat de Samsung in august 2014 a aratat ca 49% dintre respondenti au smartphone-ul conectat in permanenta la internet, in crestere cu 7 puncte procentuale pe acest segment, comparativ cu anul 2013. In plus, acestia au declarat ca folosesc tot mai putin functiile de baza ale telefonului (precum scrierea de mesaje text si convorbirile telefonice) si tot mai mult functiile smart ale dispozitivului (navigarea pe internet, GPS, diferite aplicatii). Pe masura ce comunicarea clasica pe telefon (mesaje si apeluri) scade, creste comunicarea online si numarul de functii folosite.

Totodata, un studiu efectuat de Samsung la nivel european, numit Indicele Techonomic, arata ca 36% dintre adulti se bucura de serviciile de streaming online cel putin o data pe saptamana, vizionand filme sau alt continut video, iar 31% dintre ei folosesc streamingul online pentru a asculta muzica. In privinta dispozitivelor folosite, 94% dintre participantii la studiu folosesc smartphone-ul, tableta sau PC-ul pentru a naviga pe internet, iar 86% dintre ei, pentru a-si verifica emailul. Printre alte activitati care necesita conexiune la internet si pe care europenii le prefera se numara accesarea contului bancar de pe telefon sau tableta, folosirea diferitelor aplicatii mobile si accesarea retelelor sociale.