Dezastrul produs în Australia a mobilizat vedete din toată lumea, influenceri și corporații care au început să strângă donații și să organizeze campanii pentru ajutarea celor care se luptă cu flăcările. 

Recent, Amazon a anunțat că a donat 690.000 de dolari americani pentru această cauză, iar în ciuda gestului important făcut de compania lui Jeff Bezos, Amazon s-a trezit în centrul unui scandal. 

Potrivit publicației de business Inc.com, Amazon este criticat în acest moment pentru faptul că donația făcută este foarte mică, în ciuda faptului că și alte branduri, precum McDonald's și JP Morgan au donat între 500.000 și 750.000 de dolari.

Pe de altă parte, Rupert Murdoch a donat 4 milioane de dolari, în timp ce compania sa News Corp a donat 5 milioane de dolari pentru această cauză.

Criticile asupra Amazon au venit în urma scandalurilor în care compania a fost în prim plan din cauza acuzațiilor că nu și-ar plăti toate taxele prevăzute de lege.

Potrivit declarației financiare depuse în 2018, Amazon a ieșit pe profit cu 10 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă că este o companie care produce numai profit de 321 de dolari în fiecare secundă, concluzia jurnaliștilor de la Inc.com fiind că Amazon a produs donația de 690.000 de dolari în mia puțin de o oră.