Compania renunță la afișarea numărului de „dislikes”, iar decizia ar putea fi controversată dat fiind impactul pe care acest indicator îl are în ceea ce privește felul în care publicului receptează anumite clipuri.

YouTube crede, însă, că schimbarea îi va proteja pe creatorii de conținut de hărțuire și va reduce fenomenul de „dislike attacks”.

Compania a adăugat că păstrează, totuși, butonul - chiar dacă numărul de dislike-uri nu va mai fi vizibil public. Asta înseamnă că utilizatorii vor putea să-și transmită nemulțumirea în mod privat, iar cei care publică pot vedea aceste statistici în platforma lui de Analytics.

Schimbarea vine după un experiment pe care YouTube l-a făcut anul acesta, pentru a determina dacă modificarea va reduce fenomenele de hărțuire online, în cazul creatorilor de conținut. Compania susține că a realizat multiple teste timp de luni întregi, dar și o analiză de impact profundă referitoare la ceea ce ar putea face pentru a-i proteja pe utilizatori.

YouTube nu e primul gigant care experimentează cu astfel de măsuri. Din motive similare, Instagram a început să testeze ascunderea like-urilor, în urmă cu aproape doi ani. Totuși, până la urmă nu a fost luată o decizie finală în acest sens, alegând varianta în care creatorul de conținut poate să ascundă el însuși numărul de like-uri de la o postare.

Schimbarea ar trebui să fie deja vizibilă la nivel global, pe toate dispozitivele mobile și pe web.

__________________________________________________________________________________________________

Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro:

">