Potrivit Bloomberg, sectorul bancar din Statele Unite ale Americii va suferi o transformare importantă în următorul deceniu, iar acest lucru va fi posibil în urma evoluției tehnologiei care ajută ca o parte din sarcinile aflate în slujba angajaților să fie preluate de sisteme de inteligență artificială.

Astfek, vorbim despre aproximativ 200.000 de locuri de muncă ce vor trece din sectorul uman în cel tehnologic, arată un raport realizat de Wells Fargo & Co. Marile companii bancare din Statele Unite ale Americii au investit în dezvoltarea tehnologică 150 de miliarde de dolari anual, iar efectele unei astfel de transformări se vor vedea în reducerea semnificativă a costurilor pentru servicii.

„Va fi o schimbare dramatică, mai ales în sectorul de tip call center. Deja vedem cum clienții interacționează cu chatbots, fără să știe în anumite cazuri dacă persoana de la celălalt capăt este inteligență artificială sau umană”, a declarat Michael Tang, partener Deloitte.

Potrivit unei estimări realizate de McKinsey & Co. în luna mai a acestui an, în viitorul apropiat costurile cu personalul bancar se vor reduce cu o treime, datorită implicării tot mai avansate a tehnologiei în acest proces.