Mediile de comunicare depind in mare masura de generatii. In urma cu cateva zeci de ani era de neconceput ca radioul sa decada. A aparut televiziunea si toata lumea prezicea sfarsitul radioului. Nu s-a intamplat asta, dar s-a restrans mult.

Acum e randul televiziunii sa fie amenintata de online. Iar consumul de TV se restrange. Consumul video se transforma si el, se muta in mediul online. Trendul e cu atat mai vizibil, cu cat vorbim de generatia Y, asa-numitii milenari.

Un studiu realizat de Defy Media arata ca tinerii cu varste intre 13-24 de ani petrec mai mult timp consumand continut video pe Youtube decat cel oferit de televiziunea clasica. Astfel, acestia petrec in medie 11,3 ore pe saptamana pe Youtube, in comparatie cu doar 8,3 ore in fata televizorului.

Motivele sunt surp;rinzatoare. Nu e vorba de usurinta cu care se acceseaza continutul ci felul in care acesta ii face sa se simta pe consumatori. De exemplu, 62% dintre respondenti au declarat ca se simt bine consumand continut video online, fata de doar 40% in cazul televiziunii clasive. In plsu, peste 67% spun ca relationeaza mai mult cu continutul online decat cu cel oferit de televizor.