Autoritățile europene au luat în calcul doi factori. Pe de-o parte, condiția de utilizare obligatorie a mecanismului intern de plăți care vizează aplicațiile third-party, iar pe de alta lipsa unei modalități prin care dezvoltatorii aplicațiilor să-și poată informa utilizatorii că există metode de achiziționare a aplicației și în afara App Store.

Potrivit legii europene a concurenței, aceste practici sunt neconcurențiale, iar Comisia a început deja o investigație în ceea ce privește compania Apple. Altfel spus, gigantul îi taxează pe dezvoltatorii third-party cu un comision de 30% pentru achizițiile realizate în App Store. Taxele sunt obligatorii, iar asta înseamnă că dezvoltatorii precum Spotify nu le pot evita, așa că trebuie să se adreseze direct utilizatorilor pentru a compensa pierderile. Acest lucru s-a reflectat deja asupra creșterii prețurilor serviciului premium al Spotify la nivel global, iar rolul aplicației în această dispută este unul esențial, dat fiind faptul că a fost prima companie care a înaintat o plângere oficială împotriva Apple într-o astfel de speță, acum doi ani.

„Spotify a devenit cel mai mare serviciu de streaming audio pe bază de abonament și suntem mândri de rolul pe care l-am jucat în acest proces. Spotify nu plătește Apple niciun fel de comision pentru peste 99% din subscriberii săi și achită un comision de 15% pentru numărul rămas, cei care au utilizat App Store pentru achiziție. În centrul acestei situații se află cererea Spotify de a putea să promoveze reduceri alternative în aplicația lor iOS, lucru care nu este permis de niciun magazin de aplicații din lume. Încă o dată, aceștia își doresc toate beneficiile pe care le aduce App Store dar cred că nu ar trebui să plătească nimic pentru a se bucura de ele. Argumentul Comisiei în favoarea Spotify este opusul a ceea ce numim concurență loială”, au transmis reprezentanții Apple.

Dacă gigantul este găsit vinovat, amenda pe care ar trebui s-o plătească ar putea ajunge și la 27 de miliarde de dolari, adică 10% din veniturile anuale ale companiei. Și mai important, va fi nevoie ca aceasta să-și modifice strategia de business, dacă vrea să continue să ofere anumite servicii în interiorul Uniunii Europene.

În trecut, și alte companii mari - precum Rakuten și Epic Games au dat în judecată Apple pe motive similare.