Numarul de abonamente UPC Romania a crescut cu 4,2% fata de decembrie si a ajuns in septembrie la 1,676 milioane, iar in intervalul iulie-septembrie avansul a fost de 1,2%, sustinut de evolutiile pozitive ale serviciilor de cablu digital, internet si telefonie.

UPC Romania avea 1,608 milioane de abonamente la sfarsitul anului trecut si 1,655 milioane de clienti in iunie. UPC Holding face parte din grupul american Liberty Global.

Compania a inregistrat in primele noua luni ale anului venituri de 97,1 milioane de dolari, fata de 109,1 milioane de dolari in perioada corespunzatoare din 2011, potrivit raportului financiar prezentat luni Liberty Global.

In trimestrul al treilea, veniturile UPC Romania s-au cifrat la 31,1 milioane de dolari, fata de 36 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.

Cursul mediu de schimb al dolarului a fost de 3,61 lei in trimestrul al treilea al acestui an, fata de 3,01 dolari in acelasi interval din 2011, reiese din datele BNR.

In timp ce pe cablu digital, internet si telefonie UPC a castigat clienti in Romania, operatiunile de cablu analog si-au continuat declinul, se arata in raportul financiar al grupului Liberty Global, care controleaza compania.

UPC Romania a pierdut 18.600 de abonamente pe cablu analog in trimestrul al treilea, fata de iunie, si a ajuns la 446.400. La sfarsitul anului trecut, avea 508.200 abonamenete pe acest segment.

Pe cablu digital, UPC a avansat cu 14.200 de abonamente in ultimele trei luni, la 404.200, in timp ce la sfarsitul anului numarul acestora se situa la 351.700.

Pe partea de televiziune prin satelit (DTH), UPC a castigat 9.100 de clienti in intervalul iulie-septembrie si a ajuns la 296.100, mai mult fata de 282.800 in decembrie.

Numarul de abonamente ale UPC in Romania a crescut in trimestrul al treilea, fata de iunie, atat la operatiunile de internet, cu 10.300, cat si la cele de telefonie, cu 5.600. UPC a ajuns astfel la 316.700 abonamente pentru serviciile de internet si la 212.200 pentru telefonie, in timp ce la sfarsitul anului trecut compania avea 281.300, respectiv 184.100 abonamente pe aceste doua segmente.

Incepand cu luna august utilizatorii companiei telecom se pot abona si la VOYO direct prin UPC. VOYO este primul serviciu care ofera canale online exclusive – Voyo Cinema si Voyo Comedy, precum si canale TV – TV Online (Sport.ro si ProTV International, pentru moment). Abonatii Voyo.ro au acces la aproximativ 700 de filme, seriale de succes, transmisiuni sportive exclusive, concerte, show-uri. Pana la finalul acestui an, abonamentul Voyo.ro va include peste 1000 de filme.

Serviciile de internet sunt segmentul de piata cu cel mai mare potential de crestere, iar compania continua sa investeasca in reteaua de date, se arata intr-un comunicat al UPC Romania. UPC asigura servicii Fiber Power 60 si 120Mbps catre 94.000 de clienti, reprezentand 30% din totalul abonamentelor de internet. De asemenea, peste 52.800 de clienti sunt abonati si la servicii de internet wireless.

La nivel de grup, veniturile consolidate au avansat cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 2,5 miliarde de dolari, in timp ce la noua luni avansul a fost de 7%, la 7,6 miliarde de dolari. Rezultatele au fost influentate de achizitii, dar si de avansul numarul de abonamente.