Egiptul este și una dintre piețele pe care gigantul de ride-sharing crește cel mai rapid. Astfel, ca parte a unei strategii destul de agresive de evoluție pe piețele în curs de dezvoltare, compania speră să atragă milioane de egipteni și să îi scoată din sistemul traficului congestionat și extrem de poluant.

CEO-ul Dara Khosrowshahi a declarat că Uber vrea să-și crească numărul global de utilizatori de la 100 de milioane la un milliard și că noul serviciu Uber Bus, lansat în Cairo, face parte din acest plan.

„Este un produs pe care l-am construit special pentru Cairo și va fi cel mai accesibil mod de-a folosi tehnologia noastră pentru mobilitate în interiorul orașului. Sunt foarte mândru să adaug că Uber Bus va fi un serviciu care va funcționa în premieră mondială în Cairo”, a explicat acesta.

Microbuzele, mai ales cele pe care Uber plănuiește să le folosească, sunt foarte cunoscute în capitala egipteană, mai ales din cauza faptului că sunt supraaglomerate, iar șoferii nu țin cont de traficul infernal și, astfel, pun în pericol deseori siguranța pasagerilor și a celorlalți șoferi. Cu toate acestea, rămân foarte populare, pentru că reprezintă una dintre puținele alternative ale oamenilor la traficul îngrozitor din oraș.

Compania speră că funcțiile proiectate special pentru a garanta siguranța și tiparul bazat pe feedback vor îmbunătăți modelul de transport bazat pe utilizarea microbuzelor, permițându-le utilizatorilor să selecteze rutele cele mai apropiate și mai sigure.

Uber introduce, de asemenea, și o versiune mai simplă a aplicației, care să poată rula și pe telefoanele mai puțin performante.

Reprezentanții rivalului regional al Uber cu sediul în Dubai, Careem, susțin că au lansat și ei un serviciu similar, tot cu utilizarea de microbuze, și că plănuiesc să ofere oportunități de acest fel și pentru piețele din Arabia Saudită și din Pakistan.