Daca nu vrei sa te incurci in cablu si ai nevoie de o pereche de casti pentru fitness, iata o varianta excelenta.

Vorbim astazi de Sony Walkman NWZ-WS613 4GB, in teste la Yoda.ro in ultima saptamana. Asa cum numele sugereaza, este vorba despre o noua versiune a celebrului walkman inventat de catre cei de la Sony, cei care ne-au prezentat primii ce inseamna un player muzical portabil. Intr-o era in care gadgetul care le face pe toate este telefonul mobil, ce nevoie mai au utilizatorii de un walkman? Ei bine, veti fi surprinsi si puteti decide voi la finalul review-ului.

Primul lucru pe care l-am observat dupa ce mi-am pus aceste casti a fost faptul ca izoleaza foarte bine zgomotele din exterior. Chiar daca am fost avertizat ca volumul maxim este limitat de cerintele din Uniunea Europeana, acest lucru nu deranjeaza. La maxim, suna chiar tare! Cum walkmanul este integrat in casti, poti asculta muzica direct cu ajutorul unei telecomenzi. Si acum revin la intrebarea de mai sus - cum poate fi un walkman atragator in era smartphone-urilor? Raspunsul e simplu: lucrand cu acestea!

Walkmanul poate fi conectat usor prin Bluetooth la orice dispozitiv ce are NFC si este si usor de utilizat - in 20 de secunde ai pornit castile si poti deja sa asculti melodiile din telefonul tau. Pe casca din dreapta, pe lateral, ai butonul cu care pornesti castile. Pe casca din stanga, la fel pozitionat, ai butonul pentru Bluetooth. Telefonul recunoaste imediat semnalul si se conecteaza usor, fiind informat in casti ca a fost efectuata conexiunea. Castile pot fi folosite si pentru convorbiri - zgomotul de fond nu deranjeaza persoana apelata iar in casti auzi perfect chiar si in conditii de zgomot. La metrou castile nu sunt utile pentru convorbiri - tu auzi persoana cu care vorbesti, insa aceasta nu mai te intelege, probabil din cauza semnalului.

Conform producatorului, bateria tine pana la 8 ore de functionare continua. Incarcarea are loc foarte rapid, astfel ca le poti folosi imediat. 3 minute de stat la incarcat ofera o ora de muzica. Castile se conecteaza la un mic venit in pachet ce are cablu de USB. Aici a venit insa si prima si singura problema avuta cu Sony Walkman NWZ-WS613.

Prima data cand am pus castile la incarcat, totul a mers conform planului - un mic LED portocaliu s-a aprins indicand faptul ca dispozitivul se incarca. A doua oara insa, dupa cateva minute, am observat ca LED-ul era stins. Am presupus ca faptul ca laptopul ramanea si el fara baterie era motivul acestui lucru. Iar castile nu mai porneau din butonul de ON. Insa dupa conectarea la PC, aceeasi problema cu LED-ul stins. Dupa cateva minute de cautari in manualul online al produsului pe site-ul celor de la Sony, am descoperit cum poate fi resetat walkmanul. Pe casca dreapta, exista o gaura mica unde poti apasa un buton folosind un varf de pix. Walkmanul a functionat fara probleme dupa aceea.

Sunetul

Walkmanul este aproape prin definitie indreptat catre cei care vor sa utilizeze gadgetul pentru divertisment, nu intr-un cadru profesionist. Iar daca pentru o astfel de utilizare nu pot spune prea multe, pentru ceea ce este menit sa faca, acest walkman face bine. Sunetul este clar, puternic, diferentele sunt sesizate imediat atunci cand schimbi configuratia unei melodii, cand 'te joci' cu bass-ul sau inaltele. Si se aude in continuare bine, insa varianta ideala este selectarea optiunii de a reda melodia conform stilului ei - la majoritatea smartphone-urilor (eu am testat castile cu un Galaxy S5) poti selecta modul de automat de redare a melodiei.

Nu va asteptati la tehnologia High-Res Audio, anuntata de Sony la CES. Melodiile nu se vor auzi ca si cum te-ai afla la un concert. Dupa cum spuneam, este un walkman creat pentru divertisment.

Walkman pentru fitness

Aici este capitolul la care Sony Walkman NWZ-WS613 exceleaza. Walkmanul vine cu o telecomanda sub forma unui inel - este dispozitivul cu care poti controla walkmanul atunci cand asculti muzica din memoria interna, de 4GB. Castile sunt rezistente la apa - 30 de minute la o adancime de 2 metru certificat cu standardul IPX58 - nu si telecomanda. Asadar, nu o luati cu voi la dus!

Spuneam insa ca walkmanul este creat pentru fitness. Si intr-adevar, experienta la sala este imbunatatita fie ca alergi pe banda sau lucrezi la aparate. Castile nu incomodeaza deloc. O recomandare importanta - alegeti-va foarte bine dopurile pentru casti pentru ca acestea sa stea fixe, altfel veti avea dificultati cand va miscati. Exista insa o gama larga de unde poti alege in pachetul cu care vine walkmanul. Iar dopurile sunt separate in doua categorii - pentru folosirea normala, si pentru inot!

Asta pentru ca walkmanul iti poate face experienta de a inota la bazin mult mai placuta - nu te incomodeaza indiferent de stilul de inot si se aud excelent. Aici insa trebuie sa folosesti melodiile din memoria interna. Distanta la care poate fi folosite castile prin Bluetooth este de aproximativ 15 metri, astfel ca varianta telecomenzii este cea aleasa. Insa merge fara probleme - pornesti inainte sa intri in bazin si opresti la final. Castile au butoane astfel incat e usor sa pui pauza sau sa schimbi melodia.

Atentie insa cu telecomanda. Repet - nu este rezistenta la apa, lasati-o undeva unde nu se poate uda. In plus, alegeti-va si aici castile ideale pentru marimea urechii, altfel poate fi foarte deranjant. Mai trebuie mentionat - rezistenta la apa a Walkman-ului nu se aplica pentru alte lichide decat apa curata, apa de la robinet, transpiratia sau apa din piscina. Daca pe Walkman apar urme de alte lichide decat cele mentionate, clatiti-l imediat cu apa curata la temperatura camerei sau un jet usor de la robinet si stergeti umezeala de pe Walkman cu o carpa moale si uscata. Daca patrunde apa in casti, sunetul se poate auzi infundat, deoarece portiunile casca nu sunt etanse. Daca patrunde apa in casti, scuturati apa si nu utilizati Walkman-ul pana cand va fi complet uscat.

Sony Walkman NWZ-WS613 4GB a fost lansat oficial in finalul lui 2014 si poate fi cumparat in Romania pentru aprox 650 de lei.

Concluzii

Experienta cu un gadget este personala astfel ca fiecare va alege unul in functie de ce are nevoie si ce ii place. Eu am fost convins de acest walkman astfel incat mi-e dificil sa le returnez dupa testare :) Am fost insa convins de utilitatea lor in viata mea de zi cu zi si nu va trece mult pana cand nu le voi testa full time, zi de zi. Un lucru mi-ar fi placut sa vina in pachet cu walkman-ul - o husa pentru a le transporta usor cand nu le folosesti.

Pro:
- usor de folosit in diferite medii
- excelente pentru fitness si inot