Un mediu de lucru plăcut este, cu siguranță, o strategie eficientă prin care-ți poți păstra angajații. În plus, dacă menții oamenii fericiți la locul de muncă, în mod indirect, contribui la reputația companiei, lucru ce poate atrage colegi noi, în echipă. Mai mult decât atât, un angajat fericit devine un coechipier mai dispus să îi ajute și pe ceilalți și să înfrunte dificultățile întâmpinate, mai ușor.

Deși recompensele financiare contribuie la un stil de viață mai relaxat și mai stabil, există și alți factori ce contribuie la satisfacția la locul de muncă, a căror popularitate crește considerabil în ultimii ani.

Creează-le un mediu favorabil la birou

Unul dintre cele mai bune moduri prin care-ți poți motiva personalul este să le creezi o atmosferă relaxată și senină. Un climat organizațional favorabil determină întreaga echipă să fie mai proactivă, să nu se demotiveze și să-și împărtășească ideile. Gratificarea nu este numai de natură economică. Un feedback pozitiv, o mulțumire sau un zâmbet adresat angajaților tăi sunt factori care motivează echipa. Și, uneori, se dovedesc mai importanți decât recompensa financiară.

Oferă-le posibilitatea de autodezvoltare

Este esențial să stimulezi ideile celor mai creative talente. O demonstrație remarcabilă de încredere din partea ta este sa le acorzi autonomie angajaților tăi în gestionarea sarcinilor pe care le au de îndeplinit și a programului de lucru. În plus, o independență în realizarea taskurilor poate scoate la iveală un potențial ascuns. Recompensează fiecare idee creativă, fie prin feedback, fie prin bonusuri. Acest lucru permite angajatului să simtă că valoarea sa este recunoscută în întreaga organizație. Și, în același timp, încurajează salariații să revină, ulterior, cu idei sau soluții inovatoare care pot aduce succes companiei.

Organizează evenimente de tip team building în afara programului

Un team building la munte sau o seară de jocuri, după programul de lucru, sunt activități sociale care contribuie, considerabil, la îmbunătățirea relațiilor dintre angajați și sentimentul de apartenență la echipă.

Încurajează un stil de viață sănătos. Sprijină-i în îndeplinirea visurilor

Un echilibru între viața profesională și cea personală este esențial pentru o sănătate fizică și psihică. Acordă atenție hobby-urilor oamenilor din colectivul tău, susține-i în îndeplinirea pasiunilor lor și încurajează un stil de viață sănătos. Aceste lucruri consolidează relația cu echipa ta și crește nivelul de încredere, aspecte fundamentale pentru loialitatea angajaților.

În plus, un stil de viață activ reduce nivelul de oboseală sau stres și crește capacitatea de concentrare. Investește, așadar, în sănătatea echipei:

pune la dispoziție un vestiar pentru depozitarea echipamentelor sportive;

amplasează un rastel pentru biciclete, ca să încurajezi mersul pe două roți spre birou;

introdu programe de îmbunătățire a nutriției;

promovează campanii care să încurajeze oamenii să renunțe la vicii;

încurajează-i să se hidrateze, achiziționând cele mai bune dozatoare de apă pentru firme de la lafantana.ro;

introdu programe pentru a controla diverse patologii precum: colesterol înalt, stres, diabet, hipertensiune etc.

Încurajează-i cu un discurs motivațional

Un discurs motivațional este, cu siguranță, un instrument de psihologie foarte util pentru motivarea personalului în a atinge obiectivele propuse. Acest sprijin suplimentar este, de asemenea, necesar pentru a evita monotonia. Cuvintele pot schimba emoțiile și modul de a acționa.

Așadar, cel mai important lucru de care trebuie să ții cont este să dai dovadă de încredere și deschidere, să rămâi, mereu, atent la angajații tăi. Așa, vei reuși să alegi cea mai bună abordare pentru fiecare în parte. Creează un mediu de lucru în care să se bucure și care să le influențeze motivația în fiecare zi.

Share articol: