Pastele din grâu integral conțin vitamine din complexul B, proteine, fibre, carbohidrați complecși, vitamina E, antioxidanți, grăsimi sănătoase, fier, magneziu și zinc. Deși sunt o sursă importantă de carbohidrați, pastele integrale pot fi incluse în regimul pentru slăbit. Iată de ce poți înlocui pastele rafinate cu unele integrale și ce trebuie să ai în vedere.

Cum ajută pastele integrale la slăbit

Pastele integrale sunt la fel de bogate în calorii ca și cele rafinate, însă, calitatea nutrienților diferă. Astfel, ele conțin o mare cantitate de fibre, care creează mai rapid senzația de saturație, așa că vei mânca mai puțin. Ori, o porție mai mică înseamnă un aport redus de calorii.

De asemenea, carbohidrații complecși din pastele integrale prelungesc senzația de sațietate. Acest lucru înseamnă că nu ți se va mai face foame la fel de rapid, după consumul de paste integrale.

Cantitatea zilnică recomandată

Dacă vrei să incluzi pastele integrale în cura de slăbire, ai grijă și nu consuma aceeași cantitate ca în cazul făinoaselor albe. Pastele integrale alungă foamea mai repede și prelungesc sațietatea, așa că mânâncă pe jumătate din cât ai fi mâncat din cele albe.

Cantitatea în grame de paste integrale, recomandată, zilnic, pe grupe de vârstă și în funcție de gen:

Copii 2-3 ani: 80 g

Copii 4-8 ani: 140 g

Fete 9-18 ani: 140-170 g

Băieți 9-18 ani: 170-220 g

• Femei 19-50 ani: 170 g

Femei peste 51 ani: 140 g

Bărbați 19-50 ani: 200-230 g

Bărbați peste 51 ani: 170 g

Pastele integrale se găsesc atât în supermarketuri, cât și în magazinele naturiste – vezi gama de paste făinoase de la Auchan.

Sfaturi utile

Dacă vrei să consumi paste integrale în cura de slăbire:

     • Alege sosul de tomate în detrimentul celor bogate caloric

În prepararea pastelor, folosește sosurile cu suc de roșii, și nu pe cele cu smântână sau unt. Sucul de roșii are mai puține calorii față de cel pe bază de lactate. Adaugă puțin ulei vegetal, cum ar fi cel de măsline, pentru un aport de grăsimi sănătoase.

     • Combină pastele cu legume

Prepară sosul pentru paste cu diverse legume (broccoli, spanac, conopidă, ardei etc.). Legumele sunt sărace în calorii, însă, bogate în nutrienți. Acestea vor oferi un aspect foarte plăcut farfuriei tale și îți vor da senzația că mănânci mai mult, deoarece cantitatea de paste trebuie să fie mică.

     • Adaugă și o sursă de proteine

Farfuria perfectă conține 25% cereale, 50% legume și 25% proteine. Completează farfuria cu o sursă de proteine (piept de pui fără piele, leguminoase boabe, pește, creveți, scoici, tofu). Proteinele ajută, de asemenea, la apariția senzației de saturație. Acest lucru înseamnă că nu vei simți nevoia de încă o porție de paste, bogate în carbohidrați.

     • Bea apă

Bea, cu înghițituri mici, apă în timpul mesei, ca să favorizezi digestia.

     • Mănâncă mai lent

Creierul are nevoie de circa 20 de minute pentru a procesa faptul că senzația de foame a fost stăpânită. Acest lucru este cauzat de o activitate hormonală complexă, în timpul mesei. Dacă mănânci repede, este posibil să te supraalimentezi, fiindcă vei avea senzația că nu te-ai săturat. Mestecă mai lent și lasă-i timp creierului să proceseze informațiile transmise de stomac. În acest mod, te vei opri din mâncat la momentul potrivit.

Așadar, dacă vrei să slăbești, înlocuirea pastelor rafinate cu cele integrale reprezintă o alegere inspirată.