Sunt multe de invatat din jocurile pe computer, multe lucruri care pot ajuta unei educatii solide si pot creste "pofta" de cunoastere, de descoperire a lucrurilor noi. Simplul fapt ca e nevoie de mai multe incercari pentru a duce la bun sfarsit o misiune dintr-un joc, ii face pe cei mici sa invete singuri ce nu au facut bine, fara a fi nevoie ca parintii sa le explice pasii gresiti. Perseverenta este cuvantul pe care copiii il invata foarte repede prin jocurile pe Smart TV sau pe calculator.

Uneori, copiii isi creeaza singuri jocuri, iar un exemplu de cum poti sa iti imbunatatesti aptitudinile muzicale este pe SmartNation.ro

Chiar si scoala ar trebui sa copieze acest sistem al jocurilor? Orice greseala poate fi iertata prin reluarea procesului de invatamant si prin retribuirea reusitelor. Este o modalitate buna pentru a-i face pe elevi sa petreaca acasa mai mult timp studiind (asa cum o fac in fata tabletei sau calculatorului, jucandu-se) pentru a-si consolida educatia si a reusi in viata dupa terminarea studiilor.

Exista un scepticism in ceea ce priveste transformarea scolii in ceva distractiv, avand in vedere ca a studia nu trebuie sa fie la fel de placut ca atunci cand cei mici au controllerul  in mana. S-a facut multa valva in jurul ideii de "gamificare", trasformarea campaniilor in adevarate "quest-uri" precum in jocurile pentru calculator. Dinamica motivationala din aceste jocuri poate fi transpusa in viata reala, experienta fiind cu adevarat interesanta.

Un profesor din Minnesota a aplicat gamificarea la orele de curs, aplicand mecanismele din jocurile video in invatarea algebrei. Rezultatele au fost chiar si peste asteptarile cadrului didactic, acesta fiind invitat sa tina conferinte in care sa explice "gamificarea", ideea fiind rapid imbratisata si de colegii de breasla.

Blaster Learning System este o serie de jocuri video care ajuta la intelegerea matematicilor, stiintei, dar contribuie si la imbogatirea vocabularului. Inceputa in 1983 cu Math Blaster!, seria seria de jocuri a ajuns la Reading Blaster in 1994, pentru ca in 2006 sa se integreze cunostintele despre univers in Math Blaster: Master the Basics.

Concluzia este mai mult decat clar: in spatele unor cifre si ale unor formule, care indeamna la orice numai la invat nu, se afla dorinta de a reusi a copiilor, fie ca este vorba de un elev de clasa a-II-a care invata tabla inmultirii, de clasa a-VIII-a in care algebra de batai de cap sau a-XI-a cand incepe pregatirea intensa pentru studiile superioare. Pana la transformarea unui FarmVille in SchoolVille sau a lui World of Warcraft in World of 21st Century Skillcraft sigur nu mai este mult, avand in vedere ca inlocuirea invatarii din carti cu "recoltarea" de conustinte din jocuri a inceput deja. Si merge foarte bine, chiar.