Google, Apple si Intel planuiesc serviciile care sa rivalizeze direct cu televiziunile traditionale

Dupa computere, smartphone-uri si tablete, companiile mari din IT isi indreapta atentia asupra TV-ului. Insa nu atat de mult aspura aparatelor in sine cat asupra modului in care continutul TV ajunge la public.  Intel a fost prima care a anuntat noua revolutie, in contextul in care smart TV-urile patrund in tot mai multe case.

Si romanii au proiecte in aceasta directie. Iata un exemplu de calculator 3D inventat de un elev, pe platforma Smart Nation.

Intel va lansa un nou serviciu TV, care se va numi OnCue. Compania a inregistrat deja marca in mai multe tari si se pregateste in acest moment sa introduca pe piata noul brand. Cel mai probabil, lansarea va avea loc la sfarsitul anului, conform GigaOM.

Pentru OnCue s-au depus deja 3 patente referitoare la servicii pe baza de abonament pentru posturile TV, programe si filme livrate publicului prin intermediul smart TV-urilor sau pe calculator. Desi o companie numita Sest Inc a depus cererile respective, acestea suntaproape identice cu trademark-urile cerute la inceputul anului de Intel, pentru marca “Intel Inside & Out”. Jurnalistii de la GigaOM speculeaza ca serviciul OnCue va deveni de sine statator in scurt timp si va oferi, pe langa continutul media si posibilitatea de a acumula inregistrari timp de mai multe zile, astfel incat sa poti vedea programele preferate pe care le-ai ratat ieri sau chiar saptamana trecuta. Box-ul Intel va fi dotat si cu o camera capabila sa recunoasca cine se uita la TV si sa redea o lista de programe recomandate, in functie de preferintele anterioare.

 

IN CUPERTINO SE PREGATESTE O VERSIUNE IMBUNATATITA A APPLE TV

Nici Apple nu se lasa mai prejos si pare sa revitalizeze actuala versiune a serviciului de TV cu o optiune atragatoare pentru public: posibilitatea de a sari peste reclame. Concret insa, aceasta optiune le va permite oamenilor sa se uite la un program intreg, fluent, fara intreruperi si fara sa astepte sa treaca secundele de reclama.

Totusi, optiunea respectiva nu va afecta in mare masura publicitarii, de vreme ce Apple promite sa plateasca o anumita suma pentru fiecare reclama sarita de telespectatori. Cu toate ca americanii promit un serviciu total nou, nu au specificat exact prin ce se va diferentia de un simplu DVR sau un smart TV. Iar momentan, televizoarele inteligente par sa detina mai multe avantaje. Compania din Cupertino are insa o astfel de tehnologie brevetata si ar putea inlocui spatiul publicitar intr-un mod simplu: introducand portiuni din alt program TV in locul reclamelor sarite.

 

GOOGLE VREA SA LANSEZE PROPRIUL SERVICIU DE STREAMING TV

Google e ultimul gigant din aceasta serie care se afla in discutii pentru a lansa propriul produs de streaming TV care sa concureze direct companiile traditionale. Jurnalistii de la Wall Street Journal afirma chiar ca s-au incheiat cateva acorduri, fara a specifica insa despre ce companii media e vorba.

Asta inseamna ca am putea asista cat de curand la un upgrade al actualului Google TV, produsul care ofera acces la aplicatii precum Pandora si care e deja integrat pe unele smart TV-uri sau vandut separat. Diferenta o va face insa modul de plata. Daca Google TV e gandit ca un serviciu complementar, dedicat abonatilor TV, noua oferta va intra in competitie directa cu companiile care ofera continut.

Share articol: