Apple este, in acest moment, cel mai valoros brand din lume, fiind evaluat in acest an la 185 miliarde de dolari, cu 1% mai mult comparativ cu 2012, in timp ce Google, plasat pe pozitia a doua, a avansat cu 5%, la 113,67 miliarde de dolari, potrivit studiului BrandZ Top 100, citat de Mediafax.

Valoarea combinata a brandurilor din Top 100 se situeaza la 2.600 de miliarde de dolari, in urcare cu 77% fata de 2006, arata studiul, realizat de compania Millward Brown Optimor pentru grupul WPP.

Podiumul este completat de IBM, cu 112,54 miliarde de dolari. Google a facut schimb de locuri cu IBM, care ocupa in precedenta editie a studiului locul secund.

Companiile din telecom si sectorul tehnologic continua sa domine topul, cu 29 de branduri cu o valoare cumulata de peste 1.000 de miliarde de dolari.

Dintre cele mai valoroase 10 branduri din lume, sase provin din IT si telecom: Apple, Google, IBM, AT&T, Microsoft si China Mobile.

Apple, Google si IBM sunt urmate de McDonald's (90,26 miliarde dolari), Coca-Cola (78,42 miliarde de dolari), AT&T (75,51 miliarde de dolari), Microsoft (69,8 miliarde de dolari), Marlboro (69,38 miliarde de dolari), Visa (56,06 miliarde de dolari) şi China Mobile (55,37 miliarde dolari). Micosoft a inregistrat cea mai mare scadere, de 9%. 

Samsung, concurentul principal pentru Apple pe piata smartphone, se afla abia pe poziţia 30, cu un brand evaluat la 21,4 miliarde de dolari, in urcare insa cu 51% fata de anul anterior. Grupul sud-coreean a urcat 25 de locuri comparativ cu anul trecut.

Facebook a coborat 12 locuri si a ajuns pe 31, dupa ce valoarea brandului a scazut cu 36% intr-un an, la 21,26 miliarde de dolari. Î

Yahoo se afla pe pozitia 92, cu o valoare a brandului de 9,83 miliarde de dolari.