Mai exact, Huawei a vândut anul trecut 240 de milioane de telefoane, potrivit purtătorului de cuvânt al companiei, Xu Zhijun, citat de Phone Arena.

Deși embargoul a intrat în vigoare în 2019, producătorul chinez a avut o creștere a vânzărilor cu 16% față de anul anterior și de 57% față de anul 2017, când nu a existat niciun scandal sau interdicție asupra produselor Huawei.

Compania consideră că acest succes se datorează performanțelor demonstrate de telefoanele din gamele P și Mate. Desigur, trebuie menționat că în China s-au vândut cele mai multe telefoane Huawei, vânzările înregistrând aici o creștere de 50% de la un an la altul.

De asemenea, au fost de mare ajutor campaniile de promovare a produselor Huawei în Europa, unde nu există un embargo.

Din păcate însă, anul acesta vom asista probabil ca o scădere a vânzărilor. Huawei nu mai poate lansa acum telefoane cu Android și cu servicii Google Play, din cauza măsurilor care interzic producătorului să mai aibă parteneriate de afaceri cu companiile americane. Asta poate fi o problemă serioasă pentru utilizatori, care ar putea să-și piardă interesul pentru produsele Huawei.

Mulți se vor îndrepta probabil spre brandurile concurente, cum sunt Samsung și Xiaomi, care lansează tot mai multe modele, de la vârfuri de gamă foarte scumpe la telefoane accesibile, pentru orice buzunar.