Lenovo are in prezent aproape 20% cota pe piata PC-urilor si a crescut mult pe segmentul mobil.

Lenovo a raportat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului fiscal (aprilie-iunie 2014), cu venituri trimestriale de 10,4 miliarde USD, in crestere cu 18 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce profitul pre-impozitare a crescut cu 22 de procente, pana la 264 milioane USD. Profitul a crescut cu 23 de procente, pana la 214 milioane USD, anunta Lenovo intr-un comunicat. 

Lenovo isi pastreaza pozitia a treia in categoria dispozitivelor inteligente conectate, cu o crestere a livrarilor de 28% fata de anul anterior. Lenovo este cel mai mare producator de PC-uri din lume de cinci trimestre consecutiv si detine cea mai mare cota de piata de pana acum, de 19,4 procente, in crestere cu 2,7 puncte fata de anul anterior, evolutie datorata cresterilor de cota din EMEA si din cele doua Americi. Livrarile de PC-uri Lenovo in primul trimestru fiscal au fost de 15 procente, pana la 14,5 milioane unitati, al 21-lea trimestru consecutiv in care Lenovo a depaşit performantele de ansamblu ale industriei. In categoria tabletelor, Lenovo a devenit al treilea cel mai mare vendor, cu 2,3 milioane de dispozitive livrate, o crestere de 67 procente, de aproape 8 ori mai rapida decat ritmul pietei. Pentru prima data Lenovo a vandut mai multe smartphone-uri decat PC-uri, cu un volum record de 15,8 milioane unitati, in crestere cu 39 de procente. In ciuda competitiei foarte stranse din China, Lenovo a devenit primul vendor de telefoane in aceasta tara, cu 13 milioane de unitati vandute. 

Profitul brut al companiei in acest prim trimestru fiscal a crescut cu 13 procente fata de anul anterior, pana la 1,3 miliarde USD, cu o marja bruta de 13 procente. Profitul operational a crescut cu 40 de procente fata de anul anterior, la 283 milioane USD. Castigul de baza per actiune in primul trimestru fiscal a fost de 2,06 centi USD. Rezervele nete de numerar erau de 3,58 miliarde USD in 30 iunie 2014.

“A fost trimestrul unor noi praguri atinse de Lenovo – cota record pe piata PC-urilor, pozitionarea in premiera pe locul trei in clasamentul global al vanzarilor de tablete si o consolidare a locului patru pe piata smartphone-urilor,” a declarat Yuanqing Yang, Presedinte si CEO Lenovo. “Pe masura ce industria PC-urilor isi revine, piata smartphone-urilor isi continua tranzitia de la premium la mainstream, iar pe masura ce preluarea Motorola Mobility si a IBM x86 de catre Lenovo se apropie de finalizare, descoperim si mai multe oportunitati de a continua sa crestem rapid. Lenovo continua sa depaseasca piata iar noi ne indeplinim promisiunile de a mari profitabilitatea in business-urile noastre de baza, simultan cu ridicarea unor noi piloni pentru o crestere viitoare a intregului nostru portofoliu.”

In Europa/Orientul Mijlociu /Africa (EMEA), Lenovo a avut un trimestru foarte puternic, cu venituri in crestere cu 49 de procente, adica 921 milioane USD million fata de anul anterior, pana la 2,8 miliarde USD, sau 27 procente din veniturile globale ale Lenovo. Lenovo a atins niveluri record pe piata de PC-uri si in marjele operationale din EMEA, fiind pentru prima data pe locul 1 la vanzarile de notebook-uri, si cel mai mare vendor in 15 tari din EMEA, in timp ce livrarile de smartphone-uri au depasit 1 milion de unitati. In acest trimestru, livrarile de PC-uri Lenovo in EMEA au crescut cu 4,8 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului fiscal trecut, atingand un nivel record de 18 procente.

DETALIERE IN FUNCTIE DE PRODUSE 

In primul trimestru al anului fiscal, laptopurile Lenovo au generat 49% din veniturile totale ale companiei. La nivelul intregii industrii, livrarile de laptopuri au scazut cu 3,7 procente fata de anul anterior, ceea ce este o imbunatatire fata de acum doi ani, cand scaderea anuala fusese de 13 procente. Imbunatatirea este datorata innoirilor de calculatoare din companii si inovatiilor din aceasta categorie. Datorita acestei tendinte de stabilizare, veniturile consolidate din vanzarile globale de laptopuri Lenovo in primul trimestru fiscal au totalizat 5,1 miliarde USD, in crestere cu 12 procente fata de anul anterior. Compania a castigat aproape patru puncte procentuale si a ajuns la o cota de piata de 21 de procente. In primul trimestru Lenovo a anuntat ThinkPad 10, o tableta de business de 10 inci, multimodala, perfecta pentru utilizatorii de business, precum si primele Chromebook destinate pietei de consumatori, N20 si N20p. Aceste Chromebooks le ofera utilizatorilor doua modalitati de a se bucura de experienta Chrome intr-un format subtire şi usor. Lenovo a introdus şi laptopul B50 pentru companii mici, si laptopurile Z40 si Z50 destinate utilizatorilor interesati de divertisment. 

Lenovo a preluat pozitia de lider in livrarile de PC-uri Desktop, care au crescut cu 12,1% fata de anul anterior in primul trimestru fiscal, comparativ cu o crestere a industriei de 2,4 procente. Cresterea cotei cu 1,5 puncte a adus cota de piata a Lenovo la 17,5 procente. Veniturile consolidate asigurate de PC-urile desktop au crescut cu 20 de procente fata de anul anterior, pana la 3,0 miliarde USD, sau 29 de procente din veniturile totale ale companiei. In primul trimestru, Lenovo a prezentat mai multe noi PC-uri desktop, printre care Seria A A540 AIO (all-in-one) destinata familiilor si echipata cu cele mai noi caracteristici audio si video pentru consumul de continut digital. Lenovo a dezvaluit de asemenea noua statie de lucru entry-level ThinkStation P300, care ofera o flexibilitate unica, ideala pentru profesionisti care au nevoie de hardware cu certificare ISV a aplicatiilor la un pret rezonabil. 

Veniturile consolidate ale segmentului Lenovo Mobile Device Business, care include smartphone-uri si tablete, au crescut cu 32 de procente fata de anul anterior pana la 1,6 miliarde USD, ceea ce reprezinta 15 procente din veniturile totale ale companiei in acest trimestru. 

In China, Lenovo a devenit lider in vanzarile de smartphone-uri, iar la nivel global compania a devenit al treilea producator de tablete. In acest trimestru, Lenovo a anuntat mai multe tablete Android din seria A, care ofera configuratii si dimensiuni adecvate diverselor preferinte, pentru cei care doresc atat produse ultra-portabile cat si performante multimedia. Portofoliul include tableta de 7 inci  TAB A7-50, pe cea de opt inci TAB A8 si pe cea de zece inci TAB A10 echipata cu o tastatura Bluetooth optionala. 

Lenovo continua sa sustina inovatia in intregul sau segment de dispozitive inteligente conectate, cu noi si extraordinare telefoane, ecosisteme si produse enterprise ce vor fi anuntate in a doua jumatate a anului fiscal. Lenovo exploreaza noi oportunitati de crestere focalizate pe internet, dupa cum s-a vazut in recent anuntata platforma New Business Development (NBD) prin care Lenovo implica parteneri pentru a inova in noi categorii de hardware. De asemenea, eforturile Lenovo in legatura cu tranzactiile Motorola Mobility si IBM x86 continua conform planificarii initiale, iar compania isi exprima increderea ca va putea finaliza aceste tranzactii pana la sfarsitul anului. 

Share articol: