Astfel, compania a decis să închidă toate magazinele fizice din afara Chinei, pe măsură ce cazurile de COVID-19 s-au răspândit în toată lumea. Măsura radicală face parte dintr-o strategie de răspuns mai extinsă pe care Apple o pune în aplicare în această perioadă, a anunțat Tim Cook, citat de The Independent. Magazinele vor rămâne închise cel puțin până pe 27 martie.

Dincolo de vânzarea efectivă a produselor Apple, magazinele fizice ale companiei au rolul de a le prezenta clienților experiența completă și de a-i încuraja pe oameni să interacționeze cu produsele. Acest tip de model de business este contraindicat în această perioadă, așadar Tim Cook i-a îndemnat pe utiliatori să apeleze la paginile Apple de suport online.

În completarea, măsurii, angajații Apple au fost rugați ca, pe cât posibil, să lucreze de acasă. Reprezentanții au precizat și că staff-ul afectat de aceste măsuri își va primi salariile la același nivel. Între timp, magazinele online ale Apple rămân deschise.

Tim Cook a mai transmis și că Apple s-a angajat să doneze 15 milioane de dolari pentru a ajuta la stoparea pandemiei de coronavirus, spunând că banii vor fi folosiți pentru a-i ajuta pe bolnavi, dar și pentru a atenua efectele economice și sociale ale crizei globale. Acesta a adăugat și că toate donațiile angajaților vor fi dublate de companie.

Simultan, Cook a specificat că magazinele Apple din China se vor redeschide, dat fiind regresul epidemiei, anunțat recent de autorități. Acestea își sistaseră activitatea încă din luna februarie.