După ce Nokia a recunoscut esecul Symbian-ului în fața concurenței puternice iOS si Android, bârfele dădeau ca sigură competiția dintre Microsoft si Google pentru parteneriatul cu Nokia. Finlandezii, încă lideri ai pieței de telefoane mobile datorită numărului mare de telefoane low-cost vândute, aveau nevoie de alianța cu un provider de software care să le îmbunătățească vânzările de smartphone-uri.

Unele zvonuri din februarie sugerau că Microsoft a licitat mai mult decât Google, deși e greu de crezut dacă luăm în calcul că aceștia din urmă dispun de mari resurse financiare și că au ca obiectiv strategic extinderea Android către piața low-cost. Altele motivau alegerea făcută de Nokia ca respingere a asocierii cu Android.

Oricare ar fi motivele, Microsoft a câștigat această alianță iar nota de plată este estimată de Bloomberg la peste un miliard de dolari. Luând în considerare sumele care se-nvârt în lumea telefoniei mobile, un miliard de dolari nu pare atât de mult. Totuși, un miliard este un miliard. Sau Nokia s-a vândut ieftin? 

Nokia este un brand puternic chiar și cu eșecuri precum MeeGo sau Symbian 3, însă are nevoie de produse competitive cu care să recâștige poziția de lider într-o piață în care acum 10 ani activa solitar. Ciudată în acest sens este alegerea parteneriatului cu Microsoft, a cărui cotă de piață a scăzut în ultimii ani, în detrimentul expansivului Android.

Pentru Microsoft, suma este o investiție care va genera venituri, având în vedere că Nokia va plăti pentru fiecare licență de Windows Phone 7 pe care o instalează pe noile telefoane. Timp de cinci ani, adică durata parteneriatului, potrivit acelorași surse.

Via: mobilecrunch