Gigantul coreean a vândut cu 21% mai multe smartphone-uri în Europa Centrală și de Est în al doilea trimestru al anului față de perioada similară de anul trecut și cu 8% mai mult față de trimestrul anterior, potrivit unei cercetări realizate de Counterpoint Research. 

Așadar, Samsung a ajuns la o cotă de piață de 40% în trimestrul doi al 2019, un plus de 7% față de aceeași perioadă din 2018. Principalul motiv pentru care Samsung a avut un asemenea succes în Europa este seria de smartphone-uri Galaxy A, ce s-a vândut foarte bine. De fapt, 70% din vânzările de smartphone-uri Samsung au fost din seria Galaxy A. 

În tot acest timp, Huawei a pierdut cotă de piață și a ajuns la 20% de la 26% cât avea în primul trimestru al anului. Pe locul trei se află Xiaomi cu o cotă de 11%, urmat de Apple cu 6% și de Nokia cu 2%. Cu toate acestea, Samsung nu ar trebui să se relaxeze, iar analiștii spun că firmele chinezești au strategii de marketing agresive și ar putea continua să câștige cotă de piață.