Noul Samsung in mainile lui George Buhnici - vezi VIDEO

Samsung Galaxy S4 vs. HTC One vs. Lumia 920 vs. BlackBerry Z10 vs. iPhone 5. Afla care e cel mai bun

La scurt timp de la lansarea lui Samsung Galaxy S4, seful diviziei de IT si comunicatii mobile al Samsung, J.K. Shin, a declarat intr-un interviu acordat Wall Street Journal ca, la ora actuala, Samsung are doua mari probleme: incetinirea economiei europene si a celei din China – cele mai mari doua piete ale companiei – dar si vesnicele lupte purtate cu principalul sau concurent, Apple.

Seful Samsung a vorbit, totodata, si despre preferintele sale vizavi de Google si de telefoanele dotate cu Android, in defavoarea celor ce ruleaza cu sistemul de operare al Microsoft, scrie incont.ro 

Wall Street Journal: De ce anul acesta ati ales New York pentru lansarea Galaxy S IV? Anul trecut, ati prezentat Galaxy S III in Europa.

JK Shin: Acum suntem un jucator global in industria smartphone-urilor, iar SUA este o piata extrem de importanta pentru noi. A fost prima data cand ne-am lansat un produs de o asemenea anvergura in New York. Nu sunt inca satisfacut vizavi de cota de piata pe care o avem in America.

WSJ: Samsung duce nenumarate procente de incalcare a patentelor cu rivalul sau american, Apple. A influentat acest lucru design-ul produselor Samsung in ultima perioada?

JK Shin: Galaxy S IV are caracteristici unice in comparatie cu primul model Galaxy. De exemplu, facilitatea de a detecta gesturile consumatorului. In procesul de dezvoltare al acestui ultim model de telefon, am inregistrat aproape 120 de patente legate de interfata cu utilizatorii si de software. Totodata, am angajat numerosi programatori din India, Rusia, China si Europa, care sa conceapa caracteristici noi.

WSJ: Cat de angajat este producatorul Samsung pe piata produselor de lux?

JK Shin: Suntem destul de activi pe nisa de lux si continuam sa punem mare accent pe acest segment de public. In SUA, de exemplu, principala noastra dorinta este aceea de vinde telefoanele din gama Galaxy unui target cu venituri cat mai ridicate. Pe de alta parte, avem si smartphone-uri care se vand cu 19 dolari, la abonament Verizon Wireless. In America, si AT&T si T-Mobile comercializeaza telefoane cuprinse intre 50 si 100 dolari. Mai mult, dezvoltam noi modele pentru pietele din India, din Orientul Mijlociu, din Africa si Estul Europei, Rusia si America Centrala. Vom continua sa lansam noi telefoane pentru piata de lux.

WSJ: Samsung a devenit un producator dominant in ceea ce priveste utilizarea sistemului Android in telefonia mobila. S-au schimbat relatiile pe care le aveati cu Google?

JK Shin: Ne place Android si vom continua sa intretinem bunele relatii pe care le-am stabilit cu cei de la Google.

WSJ: Ce puteti spune atunci despre relatia cu cei de la Microsoft? S-a schimbat ceva de cand Nokia a inceput un parteneriat mai stabil cu Microsoft? Ma refer la dotarea telefoanelor cu sistemul Windows Phone.

JK Shin: Smartphone-urile si tabletele care ruleaza cu sistemul de operare dezvoltat de Microsoft nu se vand foarte bine. Se observa o preferinta clara a utilizatorilor pentru Android. La fel se intampla si-n Europa.

WSJ: Cum vedeti industria smartphone-urilor in urmatorii ani?

JK Shin: Competitia de pe aceasta piata e una destul de stransa, cel putin asa au stat lucrurile in ultimii cinci ani. Avand in vedere ca economia Europei si cea a Chinei stagneaza, nu cred ca piata va suferi modificari spectaculoase in urmatoarea jumatate de an, dar preconizam ca vom creste mai mult pe divizia de telefoane inteligente in 2013. Estimam ca vom vinde peste 400 milioane de unitati in acest an. Deja am vandut 50 milioane de modele Galaxy S III, smartphone-uri lansate la sfarsitul anului trecut.

WSJ: Cand vom vedea un smartphone cu ecran flexibil?

JK Shin: Va mai trece ceva vreme pana atunci. Stim ca multi consumatori sunt interesati de o asemenea tehnologie, dar va mai dura pana cand va deveni posibila. Nu pot sa spun mai multe despre acest subiect.