Xiaomi e lider in topul producatorilor care vand in China. Cea mai mare crestere a companiei a avut loc anul trecut

Se inmultesc problemele pentru Samsung. La scurta vreme dupa ce coreenii s-au confruntat cu o scadere de 20% a vanzarilor de smartphone-uri, Samsung a mai primit o lovitura. A pierdut prima pozitie pe cea mai mare piata de desfacere din lume. Xiaomi i-a depasit pe coreeni si a devenit lider la vanzarile de telefoane in China, conform unui raport al companiei de cercetare Canalys. Cea mai mare contributie la succesul chinezilor a avut-o Xiaomi Mi3, un adevarat superstar la capitolul vanzari.

In ciuda faptului ca piata smartphone-urilor a crescut cu 23% in cel de-al doilea trimestru al anului 2014, marii producatori de telefoane se confrunta cu o concurenta acerba din partea companiilor chineze, care ofera terminale ieftine, cu versiuni modificate de Android. Samsung si Apple si-au vazut cota de piata micsorata anul acesta, in vreme ce producatori precum Lenovo, Huawei sau Yulong au inregistrat cresteri chiar si de 30%.

La succesul celor de la Xiaomi a contribuit, culmea, chiar Samsung, pe baza “unei slabiciuni temporare si neasteptate de care a dat dovada compania coreeana”, spuneJingwen Wang,  unul dintre analistii de la Canalys. “Aceasta e insa doar jumatate din povestea Xiaomi. Chinezii au pus in aplicare o strategie de a-si mari volumul transporturilor. Au livrat produse competitive la preturi agresiv de mici si s-au adresat in special pietei locale, unde au vandut aproape 97% din intreaga lor productie”.

Coreenii sunt cei mai afectati, deoarece Apple a fost ajutata si de pozitionarea in varful segmentului high-end al telefoanelor cel suporta 4G in China. In total, cei mai mari 8 producatori de telefoane din China (Xiaomi, Lenovo, Huawei, Yulong, ZTE, BBK, Oppo si K-Touch) au vandut pe piata locala 70,7 milioane de terminale si acumuleaza o cota de piata de 65%. Asta le pune probleme chiar si creatorilor Android. Producatorii care folosesc codul sursa al Android pentru versiuni modificate, necertificate de Google, priveaza compania de sume importante, venite pe filiera reclamelor din Google Search si a aplicatiilor proprii.

Sursa foto: Canalys

Share articol: