CEO-ul Bert Nordberg a dat publicitatii o declaratie prin care isi anunta intentia de a deveni producatorul numarul unu in lume de device-uri cu Andoid. 

La anuntarea acestui joint-venture intre doi titani ai tehnologiei in anul 2001, consumatorii au avut asteptari imense de la Sony Ericsson si pe buna dreptate. Intre timp, lucrurile nu au luat o turnura favorabila pentru SE, care a scazut constant in vanzari, demonstrand ca nu este suficient sa faci lucruri bune, daca perceptia de piata si realizarea tehnica te lasa balta.

In ultimii zece ani, telefoanele cu bulina verde au fost o pata de culoare pe piata comunicatiilor mobile. Avand cele mai bune facilitati multimedia (seria Walkman) si camere foto de top (seria Cybershot) din piata, dar pierzand puncte importante in ochii publicului datorita problemelor de semnal (vorbim totusi de telefoane cu camera si mp3 player si nu viceversa), precum si a fiabilitatii reduse, modelele companiei nipono-suedeze au fost produse de nisa. 

Acum seful SE, Bert Norberg, a declarat ca tinta, pozitia fruntasa in topul producatorilor de device-uri Android, asa ca vom arunca o privire scurta la portofoliul companiei si la sansele pe care le are sa isi atinga scopul.

Pana la Mobile World Congress 2011, eforturile Sony Ericsson pe piata Android, au fost relativ palide, iar producatorul pare sa nu fi fost in gratille Google, lucru demonstrat de lansarea lui Xperia X10 cu Android 1.6, cand pe piata versiunea 2.2 era disponibila. 

Incet, incet, lucrurile au inceput sa se miste pentru SE si la sus-numitul eveniment participantii au fost impresionati de performantele si designul lui Xperia Arc si de integrarea cu PlayStation 3 pe care au demonstrat-o cu Xperia Play. 

Pentru a-si atinge scopul declarat, compania are in fata un drum foarte greu, competitori bine “infipti” in piata Android (HTC, Samsung, Motorola), dar si o serie de atuuri. Sa vedem care sunt acestea:

1) Brand-ul Sony. 

Desi SE este un joint-venture, linia de telefoane va beneficia de “spatele” lui Sony - unul din cele mai puternice si mai recunoscute branduri din lume. Adaugati la asta faptul ca produsele SE cu Android vor beneficia de o integrare cu celelalte categorii de electronice si computere marca Sony, din start acesta este un avantaj major. Imaginati-va la linia de televizoare Bravia, de laptopuri Vaio, la consolele PS3, PSP si NGP, la camerele foto consumer (DSC) si prosumer (alpha) a lui Sony, o gama de telefoane rapide, elegante, cu playerul Walkman in spate, cu tehnologia Bravia Mobile Engine pentru ecrane si camere Cybershot si deja lucrurile incep sa se lege intr-un mod interesant. Sa nu uitam ca Xperia Play este primul smartphone care aduce motorul grafic Havok si butoane dedicate pentru gaming, primul smartphone certificat PlayStation si desi nu se numeste efectiv “PlayStation Phone” este mai aproape decat orice alt device de acest apelativ. 

2) Relatiile bune pe care le are SE cu operatorii de telefonie mobila. 

SE este un fabricant care are relatii traditionale cu operatori puternici de telefonie mobila la nivel mondial, dovada fiind modelele din seria V pentru Vodafone si T pentru T-Mobile. Indiferent de cat de bun este telefonul pe care il scoti in piata, sprijinul operatorilor de telefonie mobila si subventia acordata la cumparare, poate face diferenta dintre un telefon care se vinde ca painea calda si o duda. 

3) Popularitatea in anumite piete

Sony Ericsson sunt telefoane deosebit de populare... in nordul Europei, unde compania este numarul doi la vanzari dupa Nokia. Intrarea pe o piata traditional puternica cu o serie de produse de exceptie, poate fi scanteia care sa propage succesul la nivel mondial. 

4) Sony S1, sau mult anuntata si super-asteptata tableta de 9.4 inci cu Android 3.0 Honeycomb

Sony este singurul jucator major pe piata IT&C, care deocamdata nu are o tableta. Zvonuri si scurgeri (controlate) de informatii despre aceasta tableta au fost alimentate recent de un feature publicat pe site-ul engadget. 

Printre facilitatile care au potentialul de a face din aceasta tableta un must-have se numara faptul ca va fi PlayStation certified (deci o tableta pentru gameri seriosi) si va avea preincarcate jocuri PS One, interfata Android 3.0 creata de Martin Duarte care este customizata de o echipa de designeri care a lucrat la linia de laptopuri Vaio si la Reader, design-ul si forma unica, USB Host pentru flash-ul de 64 GB care zace nefolosit de cand v-ati cumparat iPad (2), precum si multe alte bunatati. 

Doua probleme ar fi in acest moment cu aceasta tableta: pretul, care poate fi un deal-breaker (vezi Motorola Xoom si Samsung Galaxy Tab 10.1), si integrarea tuturor acestor facilitati intr-un mod care sa nu lase impresia ca sunt inghesuite in tableta dupa modelul hainelor aruncate in sifonier cand vin musafirii. 

5) Relatia tumultuoasa, dar apropiata cu Google

Analistii au fost suprinsi cum un telefon Sony (Ericsson) vine cu o versiune demodata a sistemului de operare de la Google, in conditiile parteneriatului dintre gigantul motoarelor de cautare si Sony pentru realizarea Google TV (suportat in prezent de televizoarele Bravia produse de firma nipona). In prezent se pare ca lucrurile stau mai bine, asa cum o demonstreaza recenta linie de produse SE si consumatorii vor avea numai de castigat din aceasta “impacare”. 

In final nu putem decat sa asteptam cu nerabdare linia de telefoane si tablete de la Sony Ericsson si sa speram ca acestea vor fi nu numai inovatoare si performante, dar si fiabile, ergonomice si functionale.

Share articol: