Ar putea fi primul telefon cu o asemenea rezolutie. E insa doar un truc de marketing?

Sony nu se joaca! A lasat in urma standardul Full HD si chiar pe cel 2K, ales de Samsung si a sarit direct la 4K. Ultimele zvonuri in materie de Sony Xperia Z5 dau ca aproape sigur faptul ca varianta Premium  va avea un display de 5.5 inci cu rezolutie 3830x2160 si o densitate cu nu mai putin de 800 de pixeli per inch.

Daca chiar am avea nevoie de o asemenea rezolutie e cu totul alta problema. Pana atunci, mai putem afla ca acelasi Xperia Z5 va veni si cu o camera de 23 de megapixeli, cu autofocus ultrarapid de doar 0,03 secunde si zoom digital 5X. Nu va lipsi nici rezistenta la apa, cu tot cu mufa micro-USB, care se pare ca se va bucura de acelasi standard IP68.

Sony Xperia Z5 Premium va face parte dintr-o familie mai mare, care va include atat Z5-ul cat si Z5 Compact. Toate cele trei smartphone-uri vor avea senzor de amprenta, aceleasi specificatii pentru camera foto si o baterie care va rezista doua zile la un grad normal de utilizare. Cu o asemenea rezolutie ar fi cam greu de crezul, dar oricum, cifrele prezentate pe hartie arata intotdeauna mai bine decat realitatea. presupusa dovada video, scapata, se pare, chiar de un oficial al Sony, a fost repede stearsa de pe net. Vestea buna e ca pana la anuntul oficial de pe 4 septembrie, la IFA Berlin 2015, nu au mai ramas decat cateva zile.

Revenind la rezolutia 4K, am putea spune cu cea mai mare siguranta ca e mai mult un truc de marketing decat o necesitate, de vreme ce ochiul uman nu poate discerne diferentele dintre rezolutii mai mari de 300 de pixeli per inch, daca persoana respectiva tine telefonul intr-o pozitie normala, la o distanta de aproximativ 30 cm de ochi.

Un studiu publicat anul trecut dadea o rezolutie maxima de 720 pixeli, vizibili de la o distanta maxima de 10 centimetri, ceea ce se incadreaza perfect in standardul 2K. Un exemplu care ar ilustra perfect noua goana dupa rezolutii a fost cursa camerelor foto, care s-au batut in numarul de pixeli pentru a atrage consumatorii, in loc sa imbunatateasca alte performante.

Share articol: