Compania americană a ajuns pe locul al patrulea în topul producătorilor de telefoane mobile, după al doilea trimestru din 2019. Gigantul a fost depășit de Samsung, Huawei și Oppo, o companie chinezească mai puțin cunoscută în Vest.

 Potrivit datelor IHS, citate de Business Insider, Apple a livrat 35,3 milioane de iPhone-uri până la sfârșitul lunii iunie, având o cotă de piață de 11%, fiind depășită de Oppo, care a vândut 36,2 milioane de telefoane. 

În ciuda problemelor recente, Samsung și Huawei au avut cele mai mari vânzări, 75,1 milioane și 58,7 milioane de smartphone-uri, ajungând la 23%, respectiv 18% din piață.

 Vânzările de iPhone-uri au scăzut într-un ritm record până la finalul lunii martie și au continuat să scadă și în perioada următoare, ajungând la o diferență de 11,8% față de același interval al anului trecut. Astfel, vânzările de iPhone aduc acum mai puțin de jumătate din veniturile totale ale Apple, iar gigantul a înregistrat creșteri mai mari la alte produse, precum Apple Watch. 

Analiștii explică acest fenomen prin faptul că utilizatorii încearcă să folosească timp cât mai îndelungat vechile telefoane pentru a evita achiziționarea noilor modele mai scumpe. În plus, refuzul Apple de a crea o variantă mai ieftină a Apple înseamnă că producătorul lasă pe dinafară o audiență-cheie care le-a permis competitorilor săi să acumuleze câștiguri consistente. 

Sursa foto: The Independent