Google detine acum un patent pentru o aplicatie care monitorizeaza pur si simplu utilizatorii. Zgomotul de fond de la convorbirile telefonice este disecat si analizat, iar alti factori externi, ca de exemplu temperatura, umiditatea si intensitatea luminii sunt luati in considerare.

Pe baza acestor date, compania care detine cel mai cunoscut motor de cautare va targeta mai bine publicitatea. Persoanele care locuiesc in zonele calde vor vedea reclame la aer conditionat, iar cei din zonele reci, la haine groase, spre exemplu.

Dar aceste date pot fi folosite si cu alte scopuri, spun criticii acestei idei. Oamenii de la Google se apara si declara ca aplicatia lor nu va inregistra convorbirile. Ea nu va face decat sa analizeze mediul in care se afla utilizatorii. 

Informatiile acestea apar intr-un moment problematic pentru Google. Noua politica de securitate a companiei a ingrjorat Uniunea Europeana, care a catalogat-o drept "ilegala". Oficialii europeni au pornit si o investigatie in acest sens.

Sursa: dailymail