Fără îndoială, optimizarea SEO contribuie la o vizibilitate mai mare a unui site în mediul online, făcându-l mai ușor de identificat și de accesat de către utilizatorii motoarelor de căutare. Însă care este valoarea reală și concretă a serviciilor SEO? De ce este SEO, important, până la urmă?

În ceea ce urmează, îți vom prezenta 3 motive de a apela la servicii SEO, indiferent de mărimea business-ului și domeniul de activitate al acestuia :

1) Google Organic este principala sursă de trafic a unui site

Nivelul și calitatea traficului organic determină într-o mare măsură succesul unui site, fiind în același timp o etapă importantă a “pâlniei de vanzari” (sales funnel), ducând în cele din urmă la o conversie.

În prezent, Google încă este dominant în piața “căutarilor online”, fiind semnificativ mai popular și mai utilizat decât alte motoare de căutare precum Yahoo, Bing, Baidu, Yandex, DuckDuckGo etc. Acest lucru nu înseamnă că restul sunt neimportante, însă Google deține un segment de aproximativ 75% în această piață, distingându-se ca lider incontenstabil, motiv pentru beneficiile de a apela la servicii SEO sunt cele mai vizibile în acest motor de căutare.

Pe lângă faptul că e cel mai vizitat website din lume (in Romania are peste 94% cota de piata), Google este și cel mai mare provider de servicii e-mail la nivel mondial, cu peste 1 miliard de utilizatori.

În plus, YouTube, care este în prezent deținut de către compania Google, este al doilea motor de căutare din lume ca număr de utilizatori. Este un lucru confirmat de către statistici că marea majoritate dintre noi accesează Google cel puțin o dată pe zi pentru a căuta informații, produse și servicii.

O “reputație” bună în fața lui Google și a celorlalte motoare de căutare va fi întotdeauna în avantajul unui business online, oferindu-i posibilitatea de a crește traficul și conversiile pe site, precum și de a-și consolida notorietatea de brand. Însă pentru ca site-ul tău să fie optimizat la standardele cerute de Google, ai nevoie de servicii SEO de cea mai bună calitate.

2) Serviciile SEO te ajută să fii mai credibil ca brand în fața utilizatorilor

Scopul esențial al serviciilor SEO este de a ajuta un website să ofere utilizatorilor cea mai eficientă și mai plăcută experiență, precum și de a-l propulsa în poziții de top în paginile de rezultate Google. Unul dintre cele mai importante criterii după care utilizatorii accesează un site în defavoarea altora este credibilitatea.

Un site care ocupă poziții de top în Google este un site cu autoritate în domeniul său de activitate. Printre altele, elementele care trebuie bifate în strategia SEO pentru ca site-ul tău să obțină acel nivel de credibilitate agreat de Google sunt următoarele:

• profil solid de backlinkuri
• conținut de calitate
• optimizare on-page
• nivel ridicat de usability

3) Serviciile SEO de calitate contribuie la o experiență pozitivă a utilizatorilor pe site

Oricine își dorește să ocupe poziții fruntașe în Google, însă puțini conștientizează că unul din cei mai importanți factori care te ajută să atingi acest obiectiv este reprezentat de experiența utilizatorilor.

De-a lungul anilor, Google și-a actualizat algoritmii în așa fel încât să poată evalua experiența utilizatorilor ca fiind pozitivă sau negativă, analizând comportamentul lor de navigare cu ajutorul unor indicatori specifici (rata de respingere, rata de conversie, rata de click etc.)

Consumatorii știu exact ce produse și servicii caută. Dacă site-ul tău nu le oferă o cale ușoară și rapidă către acestea, acest lucru se va resimți în mod negativ în performanțele sale.

Până la urmă, scopul unui motor de căutare este de a oferi utilizatorilor informațiile de care au nevoie, în așa fel încât aceștia să efectueze cât mai puține click-uri. Din acest motiv, site-ul tău are nevoie de servicii SEO oferite de o agenție profesionistă, care să te ajute să construiești o strategie optimă și să obții succesul în mediul online.