Oamenii de stiinta vin sa-i linisteasca pe biologii care sustin ca fauna marina are probleme din cauza pescuitului industrial.

La adacimi de la 100 la 1000 de metri se afla 95% din cantitatea totala de biomasa din Oceanul Planetar, sustin cercetatorii australieni, aceasta cantitate "scapand", deocamdata de plasele pescarilor. Speciile aflate la aceste adancimi au scapat pana acum tocmai din cauza fricii de a se apropia de surafata apei.

Carlos Duarte, profesor de stiinta, a calatorit timp de sapte luni in jurul Pamantului, la bordul navei spaniole Hesperides, cercetand fauna de la adancimi mari. Conform studiilor, pestii care salasluiesc la adancimi mai mari de 100 de metri ajung la suprafata apei doar noaptea pentru a se hrani, in timp ce ziua se ascund in adancuri de frica pasarilor.

Speciile de pesti de la mari adancimi au ochii mari pentru a vedea in intuneric si sunt destul de capabile sa faca presiunii mari de la adancimi mai mari de 100 de metri. Pentru a studia acesti pesti, cercetatorii au folosit sonarul, tocmai pentru ca prin felul in care stiu sa se fereasca de pericole aceste specii stiu sa "fenteze" si plasele pescaresti.